ارسال ۴۱۲ مقاله به کنفرانس ملی ارتقای سلامت و چالش‌های حقوقی آن

ایران کنفرانس

ارسال ۴۱۲ مقاله به کنفرانس ملی ارتقای سلامت و چالش‌های حقوقی آن

دبیر علمی کنفرانس ملی «ارتقای سلامت و چالش‌های حقوقی و پزشکی فرآوری آن» گفت: ۴۱۲ مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال که ۳۰۹ مقاله پذیرش شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، کنفرانس ملی «ارتقای سلامت و چالش‌های حقوقی و پزشکی فرآوری آن» با حضور فرهیختگان، استادان و سخنرانان ویژه از سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه برگزار شد.

دبیر علمی کنفرانس ملی «ارتقای سلامت و چالش‌های حقوقی و پزشکی فرآوری آن»  در آیین آغاز کار این کنفرانس اظهار کرد: ۴۱۲ مقاله در دبیرخانه این کنفرانس وصول شده بود که ۳۰۹ مقاله به‌صورت سخنرانی، پوستر و چاپ در مجموعه مقالات کنفرانس پذیرش شد. از برگزاری این کنفرانس ۱۲ دانشگاه دولتی و آزاد، ۱۲ فصلنامه علمی، هفت مرکز تحقیقاتی و ۱۵ سازمان و نهاد دولتی حمایت کردند.

جمال بیگی افزود: در کمیته داوری مقالات بالغ‌بر ۶۰ نفر با تخصص‌های حقوقی و سلامت همکاری کرده و علاوه بر آن برای غنا بخشیدن به مقالات و پژوهشی بودن آنها، کمیته ویراستاری علمی متشکل از ۶ نفر مشارکت کردند.در این کنفرانس یک‌روزه ۱۵ مقاله، دو سخنرانی علمی و دو کارگاه همزمان در سالن‌های همایش برگزار شد.

وی اضافه کرد: ازجمله عناوین مقالات ارائه‌شده می‌توان به «سیاست جنایی ایران در قبال قاچاق تجهیزات پزشکی»، «کاربرد هوش مصنوعی در حوزه پزشکی و چالش‌های حقوقی حفاظت از حریم خصوصی»، «جرائم و تخلفات حوزه سلامت دارویی و ارتباط نظام سلامت با حقوق شهروندی»، «بیمه مسئولیت حرفه‌ای قصور حرفه‌ای پرستاران»، «بررسی راهکار‌های ارتقای سلامت خانواده و چالش‌های حقوقی و پزشکی» و «کاربست هوش مصنوعی در ارتقای حقوق سلامت» اشاره کرد.

دانشگاه‌های نسل چهار ناگزیرند از ظرفیت دانش ملی بهره‌مند شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه نیز گفت: این کنفرانس به همت مدیریت گروه حقوق و همکاری مرکز تحقیقاتی حقوق دانشگاه و با حمایت مادی و معنوی نزدیک به ۴۰ مؤسسه و نهاد علمی برگزار و با استقبال پژوهشگران و محققان حقوقی و پزشکی کشور مواجه شده است.

بابک پورقهرمانی ادامه داد: از حدود دو سال قبل برای برگزاری این کنفرانس برنامه‌ریزی شده بود؛ اما به دلیل شیوع بیماری کرونا و مشکلات بعد از آن، برگزاری کنفرانس ملی «ارتقای سلامت و چالش‌های حقوقی و پزشکی فرآوری آن» امسال و به‌عنوان نخستین رویداد ملی دانشگاه آزاد اسلامی مراغه محقق شد.

وی هم‌افزایی بین علوم مختلف را از طریق برگزاری کنفرانس‌های علمی بین‌رشته‌ای بسیار مفید خواند و بیان کرد: رشته‌های دانشگاهی بر هم تأثیرگذار هستند. باید هم‌افزایی بین رشته‌های علوم پزشکی و سایر علوم را به‌عنوان موضوع مهم و گریزناپذیر در دستور کار خودمان قرار دهیم. بدیهی است دانشگاه‌های نسل چهار (شبکه‌ای و هم‌افزا)، ناگزیرند از ظرفیت دانش ملی و جهانی برای برداشتن گامی به جلو بهره‌مند شوند. برگزاری کنفرانس ملی «ارتقای سلامت و چالش‌های حقوقی و پزشکی فرآروی آن» اولین گام از این مبنا، در واحد مراغه تلقی می‌شود.

به گزارش آنا، رئیس انجمن علمی حقوق پزشکی ایران و رئیس انستیتو اخلاق زیستی و حقوق سلامت و رئیس شورای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز در این کنفرانس سخنرانی کردند و محور مطالبشان حقوق سلامت و چالش‌های زیست پزشکی بود. در حاشیه این کنفرانس علمی و به‌منظور ایجاد زمینه همکاری بیشتر در راستای توسعه و ارتقای دانش در زمینه‌های تحقیقات و فناوری در کشور، تفاهم‌نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی بین مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه منعقد شد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس