چهاردهمین سمینار احتمال و فرایندهای تصادفی در رفسنجان برگزار شد

ایران کنفرانس

چهاردهمین سمینار احتمال و فرایندهای تصادفی در رفسنجان برگزار شد

چهاردهمین سمینار احتمال و فرایندهای تصادفی از  هشتم شهریورماه به میزبانی دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان و با همکاری انجمن آمار ایران، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC، مجتمع مس سرچشمه و مرکز شتابدهی شهید ستاری رفسنجان به صورت مجازی برگزار شد.

عبدالرحمن راسخ، رئیس انجمن آمار ایران در آیین افتتاحیه این سمینار اظهار کرد: چهاردهمین سمینار احتمال و فرآیندهای تصادفی از جمله همایش‌هایی است که انجمن آمار ایران مستقیم در برگزاری آن دخیل است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ یونسکو سال بین‌المللی علوم پایه برای توسعه پایدار را اعلام کرد که قاعدتاً در ایران هم ستادی در این خصوص تشکیل شد و برخی از انجمن‌ها در این ستاد حضور داشتند که انجمن آمار هم در این ستاد فعال بوده و این فعالیت‌ها باعث شد که رتبه انجمن آمار ایران از رتبه B به رتبه A ارتقا یابد.

رضا رنجبرکریمی، رئیس دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان نیز با قدردانی از انجمن آمار ایران، گروه آمار دانشگاه ولی عصر (عج)، مجتمع مس سرچشمه، مرکز شتابدهی شهید ستاری رفسنجان و سایر کسانی که دانشگاه ولی عصر (عج) را در برگزاری این سمینار حمایت کردند، گفت: امیدواریم دستاوردهای این سمینار بتواند در کشور مورد استفاده قرار بگیرد.

در ادامه دبیر علمی چهاردهمین سمینار احتمال و فرایندهای تصادفی گفت: در این سمینار از میان مقالات ارسال شده ۸۰ مقاله پذیرفته شدند که ۵۸ مقاله به صورت سخنرانی و ۲۲ مقاله به شکل پوستر ارائه خواهند شد.

امید خوارزمی افزود: ۱۱ سخنرانی تخصصی توسط اساتید به نام آمار و احتمال از دانشگاه‌های مختلف کشور و خارج از کشور برگزار می‌شود که چهار سخنرانی توسط اساتید خارجی و بقیه توسط اساتید داخل کشور ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: تمامی مقالات پذیرفته شده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نمایه خواهند شد و با رایزنی‌های انجام شده در مجلات معتبر زیر نظر انجمن آمار ایران چاپ می‌شوند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، نیز به معرفی این دانشگاه پرداخت و گفت: دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان از بدو تاسیس تاکنون ۱۴ هزار فارغ التحصیل داشته است.

مرتضی جعفرپور با اشاره به اینکه ۶۵۰۰ مقاله از این دانشگاه در مجلات معتبر بین‌المللی چاپ شده، بیان کرد: تعداد ۱۰۴ عنوان کتاب تألیف و ترجمه صورت گرفته و همچنین تعداد ۹ همایش ملی و بین‌المللی در این دانشگاه برگزار شده است.

وی اضافه کرد: تعداد هفت استاد در بین دانشمندان یک درصد و دو درصد دنیا قرار گرفته‌اند و دو US patent از این دانشگاه ثبت شده است.

وی با بیان اینکه مرکز رشد دانشگاه از سال ۹۱ تأسیس شده و تا کنون ۸۱ واحد فناور در این مرکز مشغول فعالیت هستند و ۱۴ شرکت دانش بنیان شده‌اند، تصریح کرد: از مهمترین مزیت‌های دانشگاه ولی‌عصر (عج) نزدیکی به مجتمع مس سرچشمه است که بخش اعظم قراردادهای برون دانشگاهی ما با این صنعت است.

به‌گزارش ایسنا، چهاردهمین سمینار احتمال و فرایندهای تصادفی ۸ و ۹ شهریورماه به میزبانی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان برگزار می‌شود.

آخرین بروزرسانی (پنجشنبه ، 9 شهریور 1402 ، 04:32)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس