اخبار دانشگاهی

اعلام نتایج درخواست جابجایی های مقاطع ارشد و دکتری آزاد (93/11/13)

ایران کنفرانس

اعلام نتایج درخواست جابجایی های مقاطع ارشد و دکتری آزاد

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد افزود: داوطلبان می توانند با مراجعه به سامانه www.azmoon.net از نتیجه درخواست خود اطلاع حاصل نمایند.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد درخصوص اعلام نتایج اعمال سهمیه برای برخی از داوطلبان گفت: با توجه به اجرای قانون خدمات جامع ایثارگران در آزمون های دانشگاه آزاد اسلامی، نتایج اجرای این قانون در اعلام نتایج اصلی و تکمیل ظرفیت مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی و رشته های غیرپزشکی آزمون سراسری به همراه نتایج متأخرین سهمیه این آزمونها از ساعت 15:00 امروز بر روی سامانه اعلام نتایج معاونت سنجش و پذیرش به آدرس www.azmoon.com اعلام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، علوی فاضل در خصوص زمان ثبت نام پذیرفته شدگان جابجایی ها و سهمیه ها گفت: این دسته از داوطلبان می توانند از روز چهارشنبه به واحدهای پذیرفته شده مراجعه و نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

 

تغییر هیات اجرایی جذب در 43 دانشگاه / نظارت و ارزیابی بر دانشگاه‌ها (93/11/13)

ایران کنفرانس

تغییر هیات اجرایی جذب در 43 دانشگاه / نظارت و ارزیابی بر دانشگاه‌ها

معاون ارزشیابی و امور استان ها ي مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم از تغییر 20 تا 100 درصدی اعضای هیات اجرایی جذب در 43 دانشگاه خبر داد

عباس یزدانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بخش نظارت و ارزیابی هیات مرکزی جذب وزارت علوم تاکنون 42 دانشگاه را مورد بازرسی و نظارت قرار داده است .

وی ادامه داد:  همچنین اعضای هیات اجرای 43 دانشگاه از 20 تا 100 درصد تغییر داده و در مجموع 169 حکم صادر کرده ایم .

معاون ارزشیابی و امور استان هاي مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم افزود: کارهای اولیه برای هیات اجرایی 40 دانشگاه دیگر نیز انجام شده در انتظار صدور حکم هستیم .

وی افزود: همچنین اعضای کارگروه صلاحیت عمومی  19 دانشگاه هم 20 تا 100 درصد تغییر داشت و مجموعا 68 حکم صادر شده است و 20 دانشگاه نیز در انتظار صدور حکم است.

 

 

اعلام شاخص دانشگاههای برتر در نظام های رتبه بندی بین المللی (93/11/13)

ایران کنفرانس

اعلام شاخص دانشگاههای برتر در نظام های رتبه بندی بین المللی

معاون پژوهشی و فناوری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: نظام های رتبه بندی می کوشند تا کیفیت دانشگاه ها را با توجه به سه محور آموزش، پژوهش و خدمات سنجش کنند اما در عمل بیشتر پژوهش سنجش می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی گزنی با اعلام این خبر افزود: به صورت نظری این نظام ها، کیفیت را با توجه به سه محور آموزش، پژوهش و خدمات مورد سنجش قرار می دهند، اما در عمل بیش از هر چیزی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه در محورهای یاد شده مورد سنجش قرار می گیرند. به هر ترتیب تغییر کارکرد دانشگاه ها از نهادهایی آموزش محور به پژوهش محور در برخی از کشورهای پیشرفته تر علمی از سال ها قبل مورد توجه قرار گرفته است.

معاون پژوهشی و فناوری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام  (ISC) گفت:  به هر ترتیب تغییر کارکرد دانشگاه ها از نهادهایی آموزش محور به پژوهش محور در برخی از کشورهای پیشرفته تر علمی از سال ها قبل مورد توجه قرار گرفته است.

معاون پژوهشی و فناوری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام  (ISC) افزود: با وجود این که استفاده از نظرخواهی به عنوان یک روش برای محاسبه میزان کیفیت دانشگاه ها از دیرباز با پرسش های فراوانی روبرو بوده است، بخش عمده تکیه نظام رتبه بندی QS بر همین روش است. همچنین نظام رتبه بندی تایمز نیز بخشی از شاخص ها را به همین شکل مورد سنجش قرار می دهد. نتایج این دو رتبه بندی با یکدیگر تفاوت قابل ملاحظه ای دارند. همچنین تفاوت قابل ملاحظه ای بین نتایج رتبه بندی QS و سایر نظام های رتبه بندی بین المللی وجود دارد.

وی اضافه کرد: رتبه بندی کلیه دانشگاه های دنیا و اعلام برترین ها برای نظام های رتبه بندی هزینه بسیار بالائی دارد، بنابراین آن ها به صورت گزینشی عمل می کنند. هر چند بخشی از دانشگاه ها از کشورهای پیشرفته تر علمی در این نظام ها به صورت ثابت حضور دارند، اما تفاوت های اساسی بین نظام های رتبه بندی با توجه به دانشگاه های رتبه بندی شده وجود دارد. از همین رو، مثال های متعددی وجود دارند که به یک دانشگاه در یک نظام رتبه بندی، رتبه بالایی اختصاص داده شده، اما این دانشگاه در سایر نظام ها یا هیچ گونه ای رتبه ای ندارد یا از رتبه بسیار پایینی برخوردار است.

مجری رتبه بندی دانشگاه های جهان اسلام گفت: مطالعه چهار نظام رتبه بندی دانشگاهی شانگهای، لایدن، تایمز، QS و یوراَپ نشان می دهد که شاخص های رتبه بندی در چهار محور عمده خلاصه می شوند: مرجعیت، بهره وری و دیپلماسی علمی و نیز تاثیر اقتصادی دانشگاه. این چهار محور از یکدیگر مستقل نبوده و عملکرد دانشگاه در یک شاخص بر سایر شاخص ها نیز اثر مستقیم دارد.

وی افزود: یکی از مهمترین شاخص های مرجعیت علمی تعداد استنادهای صورت گرفته به تولیدات علمی دانشگاه ها هستند. 30 درصد امتیازها در تایمز به میزان استنادهای دریافتی اختصاص دارند. یکی از ارکان رتبه بندی در لایدن استنادها هستند به نحوی که نیمی از شاخص ها براساس استنادها تعریف شده اند. در نظام رتبه بندی شانگهای کیفیت اعضای هیات علمی از طریق تعداد استنادها سنجیده می شود. پراستنادترین دانشمندان و همچنین برندگان جوایز نوبل و مدال های علمی در این حوزه قرار می گیرند.

گزنی گفت: پایگاه استنادی ISI همواره از طریق بررسی تعداد و شبکه استنادها به پیش بینی برندگان جوایز نوبل می پردازد. تعداد استناد به ازای هر عضو هیات علمی شاخصی است که یک پنجم امتیازها در رتبه بندی QS به آن اختصاص دارد. یوراَپ بیش از پنجاه درصد امتیازها را به صورت مستقیم و غیرمستقیم به استناد اختصاص داده است. در نظام های QS و تایمز بخشی از مرجعیت از طریق نظرخواهی تعیین می شود.

وی افزود: از یک نگاه بهره وری علمی، حاکی از میزان تولیدات علمی دانشگاه در مجلات معتبر بین المللی است. شانگهای تعداد مقالات در مجلات نیچر و ساینس و همچنین تعداد مقالات نمایه شده در ISI را شمارش می کند. یک سوم امتیازها در یوراَپ به تعداد مدارک تولید شده اختصاص دارد. حجم تولیدات علمی به نسبت تعداد اعضای هیات علمی در رتبه بندی تایمز مورد توجه قرار گرفته است. میزان تولیدات علمی از شاخص هایی است که بر مرجعیت علمی نیز تاثیرگذار است. در این مسیر بهره وری علمی شرط لازم بوده اما شرط کافی نیست.

گزنی گفت: همکاری های علمی یکی از شاخص های محاسبه درجه بین المللی بودن یک دانشگاه است. امروزه تحقیقات علمی متعددی نشان داده اند که همکاری های علمی باعث افزایش تعداد استنادها و همچنین بهره روی دانشگاه ها می شوند. هر چند درجه بین المللی بودن دانشگاه ها در نظام های لایدن و یوراَپ  برحسب میزان همکاری های علمی سنجیده می شود، نظام های رتبه بندی QS و تایمز درجه اشتهار دانشگاه را از طریق نظرخواهی تعیین می کنند. تعداد دانشجویان و اعضای هیات علمی بین المللی از شاخص های دیگر برای محاسبه میزان شهرت دانشگاه در سطح بین المللی هستند. شانگهای از این شاخص استفاده نمی کند.

وی یادآور شد: شاخص های دیگری نیز در نظام های رتبه بندی استفاده می شوند که هر چند می توان آن ها را در یک دسته دیگر قرار داد، اما بر سه شاخص دیگر تاثیر گذار هستند. دو نظام QS و تایمز از شاخص نسبت استاد به دانشجو استفاده می کنند. تایمز به بررسی درآمد حاصل از پژوهش ها، درآمد موسسه و درآمد حاصل از صنعت نیز می پردازد.

 

ایجاد2هزار فرصت شغلی برای متقاضیان استادی (93/11/12)

ایران کنفرانس

ایجاد2هزار فرصت شغلی برای متقاضیان استادی

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری اعلام کرد: در دوره جدید فراخوان جذب ۲ هزار و ۲۹۲ فرصت شغلی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمدرضا رضوان طلب امروز در نشستی در وزارت علوم اعلام کرد: از امروز ثبت نام فراخوان بهمن ماه مرکز جذب از ساعت ۱۲:۰۰ آغاز می شود، دانشگاه ها در این دوره به تعداد ۸ هزار و ۱۰۸ نفر اعلام نیاز کردند که با بررسی هایی که صورت گرفت، مشخص شد 2 هزار و ۲۹۲ نیازشان معتبر است یعنی در واقع در این دوره ۲ هزار و ۲۹۲ فرصت شغلی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: متقاضیان تا آخر بهمن ماه فرصت دارند به آدرس سایت مرکز جذب به نشانی http://farakhan.mjazb.ir مراجعه و ثبت نام کنند و نتایج طی چهار ماه آینده اعلام می شود.

رضوان طلب با اشاره به اقدامات تحولی و مهم مرکز جذب طی یکسال گذشته گفت: در این دوره ۱۲ فعالیت در مرکز جذب صورت گرفت و ترکیب مرکز جذب نظم و اسنجام خاصی گرفت.

کاهش رسیدگی به پرونده های جذب

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری از دیگر فعالیت هایی که طی یکسال گذشته توسط مرکز جذب صورت گرفته است، به سرعت بخشیدن به روند رسیدگی پرونده ها اشاره کرد و ادامه داد: در گذشته میانگین روند رسیدگی به پرونده ها ۱۸۹روز بود که در دوره ما به ۲۸ روز کاهش یافته است.

وی یادآور شد: از دیگر فعالیت هایی که صورت گرفت، اهتمام به امر آموزش و توجیه کارشناسان و همکاران مرکز جذب بود. در حال حاضر ۱۱۰ دانشگاه دارای هیات اجرایی جذب هستند که تمام این افراد در حین کار آموزش دیده اند.

تمام مراحل جذب الکترونیکی شد

رضوان طلب در ادامه به الکترونیکی کردن روند رسیدگی به پرونده ها اشاره کرد و افزود: از سال ۸۹ که فراخوان مرکز جذب آغاز شده است در مرحله اول فراخوان الکترونیکی بود و بعدها مراحل بعدی کار به صورت فیزیکی انجام می شد که ما نرم افزار جدیدی را تهیه کردیم که تمام مراحل جذب به صورت الکترونیکی انجام می شود.

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در ادامه از تهیه کتاب قانون جذب خبر داد و گفت: تمام مقررات مصوب مرکز جذب این وزارتخانه به صورت پراکنده بود که در این کتاب در ۴۰۰ صفحه جمع‌آوری شده است.

وی در ادامه از دیگر فعالیت هایی که در این حوزه طی یکسال گذشته انجام شده به تغییر نظام رسیدگی به پرونده‌ها بر اساس کارشناسی واحد خبر داد و تصریح کرد: در گذشته مراجعه‌کنندگان برای اینکه از روند پرونده خود مطلع باشند، دچار سردرگمی می شدند ولی اکنون هر پرونده یک کارشناس واحد دارد و به راحتی افراد می دانند که باید از چه کسی روند پرونده خود را جویا شوند.

ارزیابی و نظارت از 42 دانشگاه در یک سال گذشته

رضوان طلب به تقویت نظام نظارت و بازرسی اشاره کرد و توضیح داد: طی یکسال گذشته ۴۲ دانشگاه به صورت مستقیم، نظارت و ارزیابی شده اند.

احیای سیستم شکایات

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری به احیای سیستم رسیدگی به شکایات اشاره کرد و افزود: با اینکه در قانون بخش رسیدگی به شکایات آمده بود، ولی عملا محقق نمی شد. فردی که پذیرش آن با عدم اولویت مواجه شده بود، به سختی می توانست کسب اطلاع کند و عملا امکان شکایت برای وی محقق نبود که ما در این مدت این فرصت را فراهم کردیم و باید نتیجه پرونده فرد به وی ارائه شود تا امکان دفاع داشته باشد. متقاضی یک بار در هیات اجرایی، یکبار در هیات مرکزی و یکبار در هیات علمی امکان شکایت به نتیجه پرونده را دارد.

وی از دیگر کارهایی که در این مدت صورت گرفته، ایجاد نظام آراستگی و چابک سازی بدنه کارمندی اشاره کرد و گفت: همچنین در این مدت اهتمام ما بر ایجاد سیستم پاسخگویی بوده که تعدادی از پرسنل برای اینکار در نظر گرفته شده اند و تمام گفتگوها و پاسخ هایی که این افراد ارائه می کنند، ضبط می شود.

رضوان طلب در ادامه به برخی از انتقاداتی که در زمینه متمرکز شدن جذب اعضای هیات علمی مطرح شده است، اشاره کرد و مزایای متمرکز شدن جذب را برشمرد و گفت: یکی از مزایای تمرکز جذب اعضای هیات علمی این است که محدودیت ایجاد نکرده است همچنین موجب شده در توزیع فرصت ها، عدالت ایجاد شود و گزینه ها برای انتخاب اصلح افزایش یابد و همچنین یکپارچگی و هماهنگی در سیستم مرکز جذب ایجاد شود و همچنین حساسیت های منطقه ای و بومی حذف شود.

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در ادامه افزود: تاکنون یک نفر نتوانسته است خارج از فراخوان وارد سیستم مرکز جذب شود. ما طی یکسال گذشته هیچ توصیه ای را در این زمینه قبول نکردیم در صحبت هایی که با وزیر علوم وقت داشته ایم، در خصوص نامه هایی که برای مرکز جذب می آید، اعلام کرده اند که نباید هنجارها نادیده گرفته شود و باید همه چیز طبق ضوابط صورت گیرد، این شبکه قابل نفوذ نیست و تمام ورود و خروج ها به سامانه ضبط می شود و نمی توان چیزی را حذف کرد.

کاهش ویران کننده بودجه

رضوان طلب در ادامه به محدودیت هایی که طی یکسال مرکز جذب وزارت علوم به آن اشاره کرد، گفت: طی یکسال کاهش ویران کننده بودجه را داشته ایم به طوری که بودجه سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲، ۹۰ درصد کاهش داشته است و از دیگر محدودیت های ما تعلیق ساختار مرکز جذب اعضای هیات علمی و فضاسازی منفی به عنوان لزوم اعطای استقلال به دانشگاه ها است.

 

آغاز ثبت نام متقاضیان جذب هیات علمی در فراخوان بهمن 93 (93/11/12)

ایران کنفرانس

آغاز ثبت نام متقاضیان جذب هیات علمی در فراخوان بهمن 93

ثبت نام اولیه و تکمیل مدارک برای متقاضیان جذب هیات علمی در فراخوان بهمن 93 از امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس جدید اطلاعات اعلام شده از سوی مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم، ثبت نام اولیه و تکمیل مدارک در سایت فراخوان از 11 بهمن ماه آغاز شده است و اطلاعات تکمیلی در اطلاعیه های بعدی اعلام می شود.

تعیین اولویت فراخوان بهمن 93 در اطلاعیه های بعدی مرکز جذب هیات علمی اعلام خواهد شد و متقاضیان می توانند نسبت به تعیین اولویت اقدام کنند.

این دوره دومین دوره فراخوان جذب هیات علمی برای سال 93 است. نوبت قبلی در شهریورماه 93 اعلام شده بود.

سایت دسترسی:

http://farakhan.mjazb.ir

آخرین بروزرسانی (يكشنبه ، 12 بهمن 1393 ، 11:14)

 
مطالب بیشتر...

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی
بورس های تحصیلی و کارآموزی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1403© : ایران کنفرانس