حذف گرایش از مدارک فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی مهندسی شیمی (91/12/20)

ایران کنفرانس

حذف گرایش از مدارک فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی مهندسی شیمی

مسئول کمیته مهندسی شیمی گروه برنامه‌ریزی فنی و مهندسی از حذف گرایش از مدارک فارغ‌التحصیلان مهندسی شیمی در دوره کارشناسی خبر داد و گفت: گرایش‌های موجود باعث محدودیت در استخدام دانشجویان شده بود.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شجاع الساداتی در نشست خبری «تحول و ارتقای محتوای برنامه‌های درسی و آموزشی»، با اشاره به ایجاد دو رشته جدید HSP، ‌مهندسی شیمی و مهندسی شیمی زیست پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد، اظهارکرد: همچنین در مقطع کارشناسی ارشد دو بحث تعدیل و تقلیل را در نظر گرفتیم، بر این اساس تعداد رشته گرایش‌های کارشناسی از 21 رشته به 11 رشته کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه رشته مهندسی شیمی یک رشته استراتژیک در هر کشوری است، تصریح کرد: در کشور آمریکا بالاترین حقوق را مهندسان شیمی دریافت می‌کنند.

به گفته وی، یک درصد از کل دانشجویان کشور را مهندسی شیمی تشکیل می‌دهند که بر این اساس جمعیت این دانشجویان 35 هزار نفر است که می‌تواند به 40 هزار نفر افزایش یابد.

مسوول کمیته مهندسی شیمی گروه برنامه‌ریزی فنی و مهندسی، از ایجاد یک برنامه راهبردی در مهندسی شیمی در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر رتبه مهندسی شیمی کشور ایران در دنیا 14 است.

وی، بیشترین جمعیت دانشجویان رشته شیمی در مقطع کارشناسی را مربوط به دانشگاه‌های غیرانتفاعی، پیام‌نور و آزاد عنوان کرد و افزود: در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز بیشترین جمعیت دانشجویان شیمی مربوط به دانشگاه‌های دولتی است.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس