ایران در جایگاه پانزدهم تولید علم جهان (91/12/25)

ایران کنفرانس

ایران در جایگاه پانزدهم تولید علم جهان

به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، کامران دانشجو وزیر علوم، با اشاره به رتبه اول علمی ایران در منطقه خاورمیانه و پیشرفت‌های آموزش عالی کشور، گفت: در سال 1384 جمهوری اسلامی ایران سه دهم درصد تولید علم دنیا را در دست داشت که این میزان در سال 91 به 1/2 دهم درصد افزایش یافته و به عبارتی 7برابر شده است درحالیکه جمعیت ایران تنها یک درصد جمعیت دنیاست ولی تولید علم ما از درصد جمعیت ما در دنیا بالاتر است.

وی با اشاره به سرعت رشد 11 تا 13 برابری تولید علم ایران در دنیا گفت: از لحاظ سرعت  رشد تولید علم، ایران در دنیا رتبه نخست را دارد و در سال 2012 در نمایه اسکوپوس بیش از 37 هزار مقاله از سوی جامعه دانشگاهی ایران ثبت شده است.

به گفته وزیر علوم، همچنین ایران درسال 2012 در نمایه اسکوپوس رتبه 17 جهان را داشت که در سال 2013 تاکنون با تولید بیش از 6 هزار مقاله در جایگاه پانزدهم جهان قرار دارد.

دانشجو افزود: در سال 2012 در پایگاه علمی ISI بیش از 26 هزار و 609 مقاله از سوی دانشمندان کشورمان ثبت شد و  ایران در رتبه 20 جهان قرار داشت که  از آغاز سال 2013 میلادی تاکنون با تولید حدود 3000 مقاله در جایگاه 17 دنیا قرار دارد در حالیکه ترکیه به عنوان رقیب اصلی منطقه‌ای ایران در جایگاه 19 جهان جای گرفته است.

وی با اعلام اینکه در سال 2012 بیش از 70 هزار مقاله بدون تکرار از سوی دانشمندان ایرانی در مجلات معتبر جهانی و در پایگاه‌های علمی  ISI، SCOPUS  و ISC ثبت شده است، گفت: این میزان پیشرفت نشان می‌دهد دانشگاه‌های ما با جدیت به دنبال تولید علم هستند و این کار توانمندی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و هوش بالای دانشجویان ایرانی را نشان می‌دهد.

وزیر علوم افزود: رشد تولید علم متأثر از توسعه تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها است زیرا بخش زیادی از این مقالات با همکاری اعضای هیئت علمی و دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی و از پایان‌نامه‌های دانشگاهی استخراج می‌شود.

وی گفت: همچنین ضریب تأثیر و ارجاع به مقالات ایرانی نیز رشد داشته است که این مسئله نیز کیفیت این مقالات را نشان می‌دهد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس