جزئیات برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۹۲/ اعلام نتایج نهایی در هفته اول شهریور (92/1/19)

ایران کنفرانس

جزئیات برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۹۲/ اعلام نتایج نهایی در هفته اول شهریور

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 92 به صورت کارنامه تنظیم و در نیمه دوم اردیبهشت ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی WWW.SANJESH.ORG در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

وی افزود: دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی (دفترچه راهنمای شماره 2) نیز 48 ساعت قبل از نتایج اولیه بر روی سایت سازمان قرار می‌گیرد.

توکلی ادامه داد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند می‌توانند ضمن مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی (دفترچه شماره 2) و اطلاعیه‌های منتشره سازمان سنجش حداکثر 100 کد رشته محل را انتخاب کرده و بر اساس برنامه زمانی مربوط با مراجعه به سایت سازمان سنجش آنها را در فرم الکترونیکی ثبت کنند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: گزینش دانشجویان در هر یک از کد رشته محل‌های امتحانی از بین داوطلبانی که حداکثر نمره علمی لازم را کسب کرده و مجاز به انتخاب رشته شدند با توجه به نمره کل اکتسابی و اولویت کد رشته محل انتخابی و نتیجه بررسی صلاحیت عمومی مطابق ضوابط مربوط انجام می‌شود.

توکلی گفت: گزینش نهایی در تمام کد رشته‌ها بر اساس 80 درصد نمره آزمون در هر گرایش و 20 درصد معدل دوره کارشناسی و سهمیه داوطلبان صورت می‌گیرد.

* اعلام نتیجه نهایی هفته اول شهریور 92

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته 92 در هفته اول شهریور ماه اعلام می‌شود تا پذیرفته‌شدگان در رشته و دانشگاه مورد نظر ثبت‌نام کنند.

* جزئیات برگزاری آزمون کارشناسی ارشد

توکلی اظهار داشت: آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته 92 برای پذیرش دانشجو در 139 کدرشته امتحانی و 6 رشته آموزشی برگزار شد.

وی افزود: ثبت‌نام از داوطلبان 133 کد رشته از 139 کدرشته به صورت متمرکز از طریق سایت سازمان سنجش انجام شده و 896 هزار و 125 داوطلب تقاضانامه الکترونیکی ثبت‌نام را تکمیل کردند که از این تعداد 458 هزار و 801 نفر زن و 437 هزار و 324 نفر مرد هستند.

به گفته وی 51.20 درصد داوطلبان که در این دوره‌ها ثبت‌نام کردند زن و 48.80 درصد مرد هستند.

* کاهش داوطلبان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد نسبت به سال‌های گذشته

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به کاهش داوطلبان آزمون ورودی کارشناسی ارشد سال 92 نسبت به سال‌های گذشته، گفت: تعداد داوطلبان در حدود 34 هزار و 90 نفر کمتر از سال گذشته است.

وی افزود: از تعداد 896 هزار و 125 داوطلب ثبت‌نام کننده 90 هزار و 58 داوطلب علاقمندی خود را به شرکت در گزینش و آزمون کدرشته امتحانی دوم از میان 66 کد رشته امتحانی شناور مندرج در دفترچه راهنمای شماره یک علاوه بر کد رشته اول اعلام کردند.

توکلی گفت: ثبت‌نام از داوطلبان 6 کد رشته دیگر از 166 کد رشته با نظارت سازمان سنجش و توسط دستگاه‌های اجرایی مربوط انجام و با هماهنگی سازمان سنجش در شهرستان تهران برگزار شده است.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس برنامه زمانی معین آزمون 133 کد رشته امتحانی در صبح و بعد از ظهر چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه 18،19 و 20 بهمن ماه سال 91 در 44 شهرستان کشور و 115 حوزه امتحانی مستقر در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برگزار شد.

وی افزود: همچنین از تعداد 896 هزار و 125 داوطلب 741 هزار و 232 نفر در جلسه آزمون حاضر شده و تعداد 154 هزار و 893 نفر غایب بودند. به عبارتی 82.72 درصد داوطلبان در جلسه آزمون حاضر بودند و 17.28 درصد غایب بودند.

توکلی عنوان کرد: از تعداد 741 هزار و 232 داوطلب حاضر در جلسه نیز تعداد 71 هزار و 53 نفر در جلسه آزمون کدرشته امتحانی دوم نیز حاضر بودند. یعنی از تعداد 90 هزار و 58 داوطلب که علاقمندی خود را به شرکت در آزمون کدرشته امتحانی دوم اعلام کردند تعداد 71هزار و 53 نفر حاضر بودند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس