تغییر در جمعیت دانشجویی رشته‌های مختلف آموزشی بر اساس طرح آمایش سرزمین (92/2/9)

ایران کنفرانس

تغییر در جمعیت دانشجویی رشته‌های مختلف آموزشی بر اساس طرح آمایش سرزمین

سرپرست مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم، گفت: توسعه رشته‌های دانشگاهی در کشور متناسب با توانمندی‌ها و پتانسیل‌های جمعیتی، اقلیمی و اقتصادی هر منطقه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر رضا عامری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جمعیت دانشجویی گروه‌های آموزشی، مقاطع و رشته‌ها به این طریق تغییر خواهد کرد، اظهار کرد: ممکن است در استانی پتانسیل صنعتی بیشتر باشد، بنابراین اولویت بیشتر با رشته‌های صنعتی خواهد بود.

وی افزود: البته همه رشته‌ها با نسبتی در همه استان‌ها توجیه دارند، اما این جمعیت دانشجویی و رشته‌ای باید متناسب با توانمندی‌های آن منطقه باشد. برای مثال ممکن است در برخی استان‌ها رشته‌های فنی و مهندسی 40 تا 45 درصد توسعه پیدا کنند.

عامری همچنین با اشاره به اهداف سند آمایش آموزش عالی، گفت: یکی دیگر از این اهداف توسعه رشته‌های مهارتی و کاربردی است که بخشی از آن بر عهده دانشگاه فنی حرفه‌ای و بخش دیگر بر عهده علمی و کاربردی و مقاطع کاردانی است.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس