نحوه انتخاب رشته‌های بورسیه و شرایط خاص در آزمون ارشد 92 (92/2/24)

ایران کنفرانس

نحوه انتخاب رشته‌های بورسیه و شرایط خاص در آزمون ارشد 92

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به نحوه انتخاب رشته‌های بورسیه و دارای شرایط خاص آزمون کارشناسی ارشد 92، گفت: مجازین می‌توانند نسبت به انتخاب حداکثر دو کد رشته محل بورسیه یا دارای شرایط خاص از رشته امتحانی مربوط اقدام کنند.

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهارکرد: متقاضیان بورسیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و یا مؤسسات آموزش عالی دارای شرایط خاص در هر یک از کد رشته‌های تحصیلی، باید علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی و آموزش مربوطه و احراز حدنصاب نمره علمی لازم، واجد شرایط و ضوابط اختصاصی وزارتخانه و یا سازمان و یا ارگان بورس‌دهنده و یا مؤسسه عالی دارای شرایط خاص نیز باشند.

وی با اشاره به درج شرایط و ضوابط اختصاصی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌های بورس دهنده و همچنین مؤسسات آموزش عالی دارای شرایط خاص در این قبیل رشته‌ها در دفترچه راهنمای انتخاب رشته، گفت: بنابراین کلیه داوطلبان باید پس از مطالعه دقیق آن، در صورت تمایل و واجد شرایط بودن بر اساس رشته و گرایش مجاز خود، نسبت به انتخاب حداکثر دو کد رشته محل بورسیه یا دارای شرایط خاص از رشته امتحانی مربوط اقدام کنند.

توکلی با اشاره به اعلام فهرست اسامی معرفی‌شدگان در کدرشته‌های بورسیه و یا دارای شرایط خاص تا چندبرابر ظرفیت به منظور شرکت در مصاحبه، معاینه و سایر مراحل گزینش، گفت: بر اساس نتیجه گزارش شده توسط سازمان یا ارگان بورس دهنده و یا مؤسسه آموزش عالی دارای شرایط خاص و سایر ضوابط مربوط، گزینش نهایی خواهد شد، همچنین عدم مراجعه داوطلب در موعد مقرر، به منزله انصراف داوطلب از ادامه مراحل آزمون مذکور تلقی می‌شود.

وی افزود: زمان دقیق اعلام اسامی چند برابر ظرفیت و برنامه زمانی مصاحبه و سایر مراحل گزینش از طریق نشریه پیک سنجش 30 اردیبهشت ماه و ششم خرداد ماه منتشر می‌شود.

وی با اشاره به داوطلبانی در دو کد رشته محل تحصیلی مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، گفت: این دسته از داوطلبان همانند سایر داوطلبا‌ن مطابق شرایط و ضوابط فقط مجاز به انتخاب حداکثر دو کد رشته محل دارای شرایط خاص و یا بورسیه هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی دانشگاه‌های امام صادق(ع) و شاهد و همچنین آن دسته از مؤسساتی که به روش مجازی یا پردیس خودگردان پذیرش دانشجو دارند و مجازین به انتخاب رشته در مجموعه رشته امتحانی مطالعات جهان (کد 1131 )، از شرط محدودیت انتخاب دو کد محل بورسیه و یا دارای شرایط خاص مستثنی هستند.

بر اساس این گزارش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به هیچ یک از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد بورس تحصیلی داخل اعطاء نمی‌کند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس