جزییات بخشنامه نقل و انتقال اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد (92/2/24)

ایران کنفرانس

جزییات بخشنامه نقل و انتقال اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ابلاغ بخشنامه نقل و انتقال اعضای هیات علمی دانشگاه، گفت:‌ درخواست مأموریت و انتقال اعضای هیات علمی از 16 خرداد تا 16 تیرماه برای نیمسال اول و از 15 آذرماه تا 15 دی ماه برای نیمسال دوم هر سال از طریق واحدهای مبدأ دریافت می‌شود.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر حسین بلندی با اعلام این خبر، اظهارکرد: درخواست مأموریت یا انتقال اعضای هیات علمی باید توسط خود متقاضی بر اساس مواد این بخشنامه تنظیم و به معاون آموزشی واحد مبدأ تسلیم و در همان واحد مبدأ ثبت شود و متقاضی شماره ثبت را جهت پیگیری دریافت کند.

وی افزود: معاون آموزشی واحد مبدأ نیز موظف است به ترتیب نسبت به اخذ نظر مراجع مربوطه یعنی واحد مبدأ، رئیس هیأت اجرایی جذب استان مبدأ، نظر واحد مقصد، رئیس هیأت اجرایی جذب استان مقصد، معاون آموزشی و رییس دانشگاه آزاد، حسب مورد اقدام کرده و نتیجه را به متقاضی اعلام کند.

بلندی با بیان اینکه در هر مرحله اگر مرجع مربوطه با درخواست متقاضی مخالفت کند، دیگر اخذ نظر از مراجع بعدی ضرورتی ندارد، تصریح کرد: بر این اساس، برای ثبت و پیگیری درخواست مأموریت و انتقال، از مراجعه حضوری یا ارسال نامه به حوزه ریاست دانشگاه یا دیگر معاونت­‌ها و یا جداً خودداری شود.

وی تاکیدکرد: دیگر معاونت­‌ها و حوزه ریاست دانشگاه در خصوص دریافت، ثبت و پیگیری تقاضاهای مأموریت و انتقال هیچگونه مسئولیتی ندارند.

مأموریت اعضای هیات علمی از واحد مبدا به واحد مقصد

معاون آموزشی دانشگاه آزاد با اشاره به نحوه مأموریت اعضای هیات علمی از واحد مبدا به واحد مقصد، گفت: عضو هیات علمی از یک واحد به واحد دیگر (به استثنای استان­‌های تهران و البرز) با موافقت روسای واحدهای مبدا و مقصد و تأیید رییس هیات اجرایی جذب استان (برای استان­‌های متفاوت با تایید روسای هیات­‌های اجرایی جذب استان­‌های مبدأ و مقصد) و سپس با موافقت معاون آموزشی دانشگاه آزاد (سازمان مرکزی) و برای استان­‌های تهران و البرز با تایید معاون آموزشی دانشگاه و موافقت رییس دانشگاه آزاد بلامانع است.

وی در خصوص نحوه انتقال ماموریت از واحدهای برون مرزی به واحدهای داخل، گفت: ‌درخواست مأموریت عضو هیأت علمی واحدهای برون مرزی دانشگاه آزاد به واحدهای داخل کشور و بالعکس (دانشگاه آزاد اسلامی) پس از بررسی اولیه در معاونت بین­‌الملل و با موافقت روسای واحدهای مبدأ و مقصد و سپس با تأیید معاون آموزشی دانشگاه و موافقت رییس دانشگاه و با رعایت مقررات مربوطه امکان­پذیر است.

انتقال اعضای هیأت علمی از واحد مبدأ به واحد مقصد

بلندی افزود: برای انتقال عضو هیأت علمی از یک واحد به واحد دیگر، ابتدا عضو هیات علمی باید با رعایت ماده یک این بخشنامه حداقل دو سال متوالی به واحد مقصد مأمور شود و سپس در صورت نیاز و رضایت واحد مقصد از عملکرد علمی و عمومی، می‌تواند درخواست انتقال خود را به واحد مبدأ ارائه کند.

وی ادامه داد: ‌انتقال عضو هیأت علمی از یک واحد به واحد دیگر پس از دو سال مأموریت متوالی و رضایتمندی از عملکرد علمی و عمومی، با موافقت روسای واحدهای مبدأ و مقصد و تأیید رییس هیات اجرایی جذب استان (برای استان­‌های متفاوت با تأیید روسای هیأت­‌های اجرایی جذب استان­‌های مربوطه) و سپس با تأیید معاون آموزشی دانشگاه و موافقت رییس دانشگاه آزاد بلامانع است.

بلندی در خصوص شرایط موافقت با انتقالی متقاضیان، گفت: واحدها و روسای هیأت­‌های اجرایی جذب استان­‌ها فقط در صورتی که رشته مربوطه در واحد مقصد دایر باشد و پست سازمانی خالی در واحد مقصد وجود داشته باشد و از عملکرد علمی و عمومی متقاضی در واحد مبدأ رضایت کامل داشته باشند و مأموریت فرد در واحد مبدأ مشکلی برای گروه، دانشکده،‌ واحد و دانشجویان ایجاد نکند، می­‌توانند با رعایت کلیه مواد این بخشنامه با درخواست مأموریت و انتقال متقاضی موافقت کنند.

وی افزود: رسیدگی و تصمیم‌گیری در خصوص درخواست مأموریت و انتقال آن دسته از اعضای هیأت علمی که دارای شرایط و ضوابط خانواده شاهد و ایثارگران و بیماری­‌های خاص هستند با رعایت کلیه مواد این بخشنامه در اولویت می‌باشند.

وی با بیان اینکه زمان آغاز مأموریت و انتقال می­‌تواند اول هر ترم تحصیلی باشد و شروع مأموریت و انتقال در وسط ترم تحصیلی ممنوع است، اظهارکرد: مأموریت و انتقال اعضای هیأت علمی قراردادی، نیمه وقت و بورسیه­‌های در حال تحصیل امکان­پذیر نیست.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد افزود: اعضای هیأت علمی که در حال انجام تعهد بورس هستند، در صورت انتقال باید تعهدات خود را در واحد مقصد انجام دهند و واحد مقصد باید هزینه­‌های بورس تحصیلی را به نسبت زمان باقی مانده از تعهد به واحد مبدأ پرداخت کنند.

بلندی با بیان اینکه مأموریت و انتقال اعضای هیأت علمی سازمان سما با رعایت ضوابط و مقررات این بخشنامه فقط در واحدهای داخل آن سازمان امکان­پذیر است، گفت: این بخشنامه به تصویب شورای مرکزی دانشگاه و به تأیید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رسیده است و از نیمسال دوم سال تحصیلی 9291 لازم‌الاجراست و از زمان اجرا تمامی ضوابط و مقررات مغایر با این بخشنامه کان لم یکن تلقی می­‌شود.

وی افزود: روسا و معاونین آموزشی واحدها و روسای هیأت­‌های اجرایی جذب استان­‌های مبدأ و مقصد، مسوول اجرای دقیق این بخشنامه هستند و ارزیابی و نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه به عهده معاونت آموزشی دانشگاه آزاد (سازمان مرکزی) است.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس