پذیرش دانشجوی ممتاز بدون آزمون در مقطع ارشد دانشگاه صنعت آب و برق (92/2/29)

ایران کنفرانس

پذیرش دانشجوی ممتاز بدون آزمون در مقطع ارشد دانشگاه صنعت آب و برق

دانشگاه صنعت آب و برق  برای نیمسال نخست تحصیلی آینده، دانشجوی ممتاز بدون آزمون را در مقطع کارشناسی ارشد می پذیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاه صنعت آب و برق به ميزان 10 درصد از ظرفيت رشته‌هاي كارشناسي ارشد را از دانش آموختگان ممتاز كارشناسي خود دانشگاه و به ميزان 10 درصد از دانش آموختگان ممتاز ساير دانشگاه‌ها پذيرش می کند.

متقاضیان تا 10 تیرماه مهلت ارسال فرم درخواست را دارند.

شرایط پذیرش دانشجویان

دانشجويان دوره كارشناسي پيوسته كه پس از گذراندن شش نيمسال تحصیلی (با گذراندن حداقل 100واحد درسی) به لحاظ میانگین کل جزء 10 درصد برتر دانشجويان هم رشته و هم ورودي خود باشند و حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند.

دانشجويان دوره كارشناسي پيوسته که پس از گذراندن شش نیمسال تحصیلی ( با گذراندن حداقل 100 واحد درسی ) به لحاظ میانگین کل جزء 20 درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود بوده و حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند و دارای رتبه های کشوری زیر 100 در آزمون سراسری در گروه آزمايشي رياضي و فيزيك باشند.

دانشجوی رتبه اول دوره کارشناسی ناپیوسته در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی دانشگاه محل تحصیل که پس از سه نیمسال تحصیلی دارای میانگین کل حداقل 17 باشد و حداکثر در چهار نیمسال تحصیلی دانش آموخته شود و در دوره کاردانی به لحاظ میانگین کل جزء ده درصد برتر باشد.

شرایط پذیرش دانش آموخته دارای افتخارات علمی و پژوهشی به شرح زیر است:

برگزیدگان رتبه هاي اول تا پانزدهم نهایی المپیادهای علمی- دانشجویی برای ورود به همان رشته برگزیده یا رشته های مرتبط، با معرفی دبیرخانه المپیاد

دانشجویان نمونه کشوری (در دوره کارشناسی) با معرفی معاونت دانشجویی وزارت به شرطی که به لحاظ میانگین کل همتراز 15 درصد برتر در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی در دانشگاه متقاضی باشند.

برگزیدگان رتبه هاي اول تا سوم جشنواره ‌هاي معتبر علمی (از قبیل خوارزمي، جوان خوارزمي، رازي و فارابي) در رشته یا گروه آموزشی مرتبط با طرح ابتكاري خود يا زمينه اي كه در آن برگزيده شده اند، با معرفي دبيرخانه هر يك از جشنواره ها با مشارکت حداقل 35 درصد امکان شرکت در این دوره از پذیرش را دارند.

محاسبه 10 درصد دانشجویان هم رشته و هم ورودی حائز شرایط در هریک از دوره های پایین تر و بالاتر، بر اساس نیمسال ورودی و مجموع ظرفیتهای دوره روزانه و نوبت دوم (شبانه) محاسبه می شود.

در مواردي كه رشته تحصيلي کارشناس متقاضي، داراي دانشجوي دوره شبانه و روزانه بوده و نيمسال ورودي روزانه و شبانه متفاوت باشد، رتبه‌بندي متقاضي بين كليه دانشجويان روزانه (ورودي مهر) و شبانه (ورودي بهمن سال قبل از آن) صورت خواهد گرفت.

10 درصد ذكر شده مربوط به تمام دانشجويان هم‌رشته و فقط بر اساس معدل شش نیمسال اول دانشجو محاسبه می شود، چنانچه فردي داراي معدل 10 درصد برتر بوده ولی در طی نیمسال کمتر از 100 واحد گذرانده باشد یا فارغ‌التحصيلي وي بيش از 8 نيمسال طول بكشد، امتياز او به نفر بعد از ده درصد برتر منتقل نخواهد شد.

رشته‌هاي موجود كارشناسي ارشد دانشگاه صنعت آب و برق به این شرح است: برق - كنترل، برق - قدرت، برق - قدرت تجديد ساختار، برق - قدرت - الكترونيك قدرت و ماشين‌هاي الكتريكي، برق - قدرت - مديريت و كنترل شبكه‌هاي قدرت، برق - قدرت - حفاظت شبكه، مكانيك- تبديل انرژي، مكانيك - طراحي كاربردي، مكانيك - سيستم‌هاي انرژي، مكانيك - انرژي‌هاي تجديد پذير، مكانيك - ايمني و بازرسي فني، مکانیک- تبدیل انرژی (زمینه مدیریت انرژی الکتریکی)، عمران- زلزله، عمران - مكانيك خاك و پي، عمران - آب و فاضلاب، عمران - آب، عمران - آب - آبهاي زيرزميني، عمران – رودخانه، مدیریت در سوانح طبیعی و اقتصاد انرژي.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس