آخرین تغییرات رشته محل‌های آزمون ارشد/ حذف 23 رشته محل از دفترچه + پاسخ وزارت علوم(92/2/29)

ایران کنفرانس

آخرین تغییرات رشته محل‌های آزمون ارشد/ حذف 23 رشته محل از دفترچه + پاسخ وزارت علوم

دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد 92 اصلاحیه خورد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با توجه به اعلام رشته محل‌های جدید تحصیلی و همچنین اصلاحات اعلام شده درخصوص برخی از رشته‌های تحصیلی مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ارشد و به منظور مساعدت برای درج کدرشته محل های انتخابی مقرر شد داوطلبان بتوانند تا روز دوشنبه 30 اردیبهشت ماه نسبت به ثبت اولویت‌های انتخابی خود اقدام کنند.

بنابراین ضمن تمدید مهلت انتخاب رشته تا ساعت 24 فردا دوشنبه 30 اردیبهشت ماه متقاضیان می‌توانند براساس ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته و همچنین کدرشته محل‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های مربوط نسبت به ثبت کدرشته محل‌های مورد نظر حداکثر تا پایان روز مذکور اقدام کنند.

همچنین داوطلبانی که قبلاً فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نکرده‌اند، در صورت تمایل با توجه به مندرجات اطلاعیه‌های مذکور، می‌توانند نسبت به ویرایش رشته‌های انتخابی خود تا روز سه‌شنبه 31 اردیبشهت ماه اقدام کنند.

بر اساس این گزارش 23 کدمحل تحصیلی از دفترچه راهنمای انتخاب رشته، حذف شده و پذیرش دانشجو در این کدها انجام نخواهد شد، البته از این تعداد 16 کد رشته محل مربوط به گروه آزمایشی علوم انسانی و 12 کدرشته محل حذفی مربوط به دانشگاه علامه طباطبایی است.

همچنین 40 کد رشته محل به رشته محل‌های دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد اضافه شده است.

پاسخ وزارت علوم :

مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم درباره حذف 23 کدرشته‌محل از دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال 92 دانشگاه‌ها، گفت: رشته‌های حذف شده مجوز نداشتند.

دکتر ابوالفضل حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: تمامی رشته‌هایی که برای تایید به ما ارسال می‌شود، چک می‌کنیم و آنهایی که برنامه مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی و یا مجوز شورای گسترش را ندارند از دفترچه حذف خواهند شد.

وی افزود: اما اگر اشتباهی در زمینه تایید رشته‌ها صورت گرفته باشد و یا مشکلی به وجود آمده باشد سازمان سنجش به ما اعلام می‌کند و ما پیگیری می‌کنیم، اما تا این لحظه سازمان سنجش موردی را به ما اعلام نکرده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس اصلاحیه سازمان سنجش در دفترچه راهنمای انتخاب رشته ازمون کارشناسی ارشد سال 92 رشته‌های مهندسی فناوری اطلاعات پزشکی و مدیریت پروژه و ساخت دانشگاه امیرکبیر در دوره روزانه برق قدرت و برق الکترونیک دانشگاه زنجان در دوره‌های روزانه و نوبت دوم، مهندسی عمران گرایش راه و ترابری دانشگاه ولیعصر رفسنجان در دوره روزانه، علوم سیاسی شهید باهنر کرمان و زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه خلیج‌فارس در دوره نوبت دوم، جغرافیای سیاسی خوارزمی تهران در دوره‌های روزانه و نوبت دوم و 12 کد رشته محل نیمه حضوری از دانشگاه علامه طباطبایی در رشته‌های زبان و ادبیات فارسی،‌حقوق خصوصی و مدیریت امور شهری از دفترچه انتخاب رشته سال 92 حذف شده‌اند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس