آغاز به کار سامانه انتقال دانشجویان خارج به داخل از سه‌شنبه (92/3/27)

ایران کنفرانس

آغاز به کار سامانه انتقال دانشجویان خارج به داخل از سه‌شنبه

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمد حسن یوسفی در نشست خبری،با اشاره به تاکید امور دانشجویان داخل بر 95 درصدی شدن ارائه خدمات غیرحضوری به دانشجویان گفت: تاکنون 90درصد خدمات اداره کل به دانشجویان به صورت غیرحضوری بوده و 10 درصد باقی‌مانده مراجعات مربوط به مواردی است که دانشجو از طریق سامانه به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: در همین راستا سامانه انتقال دانشجویان خارج به داخل هم از روز سه‌شنبه 28 خرداد‌ماه فعالیت‌ خود را آغاز خواهد کرد و دانشجویان تا پایان تیرماه فرصت دارند که درخواست‌های خود را از طریق سامانه ثبت کنند.

مدیر کل امور دانشجویان داخل در ادامه خاطرنشان کرد:تا پیش از این پذیرش این دانشجویان از دو طریق مراجعه حضوری به خود دانشگاه مورد نظر و مراجعه به اداره کل دانشجویان داخل وزارت علوم انجام می‌شد که البته بیشتر مراجعات به دانشگاه‌های مربوطه بود.

یوسفی افزود: دانشجویان متقاضی انتقال خارج به داخل می‌توانند حداکثر 9 دانشگاه یا موسسه آموزش عالی را به عنوان دانشگاه مقصد انتخاب کنند که از انتخاب ششم به بعد مراکز موردنظر باید یا پیام‌نور و یا غیرانتفاعی باشد.

مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم تاکید کرد که متقاضیان انتقال به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فعلا اجازه ثبت‌نام در این سامانه را ندارند و باید مستقیما به خود دانشگاه آزاد مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه پس از انتخاب دانشگاه‌ها توسط دانشجویان دانشگاه‌ها در فاصله مردادماه تا دهم شهریور ماه بررسی‌های لازم را انجام خواهند داد، اظهار کرد: پس از بررسی‌های انجام شده نتیجه موافقت یا مخالفت اعلام خواهد شد که چنانچه با درخواست فرد موافقت شده باشد دانشجو باید یکی از گزینه‌های مورد موافقت را به عنوان مقصد نهایی انتخاب کند.

یوسفی افزود: چنانچه هیچکدام از دانشگاه‌های مقصد فرد موردنظر را قبول نکنند، دبیرخانه شورای انتقال پنج دانشگاه جدید را به عنوان مقصد انتخاب خواهد کرد که اگر بازهم پاسخ منفی از سوی دانشگاه‌ها داده شد، این پرونده به شورای انتقال ارجاع داده شده و توسط آنها پیگیری می‌شود.

یوسفی مهمترین هدف انجام درخواست‌های انتقال و میهمانی را تجمیع آمار دانشجویان متقاضی انتقال و میهمانی اعلام کرد.

مدیر کل امور دانشجویان داخل با اشاره به آمار عملکردی شورای انتقال خارج به داخل کشور در سال 90 و 91، تصریح کرد: آمار در سال 91 حدود 50 درصد نسبت به سال 90 رشد داشته است که این نشان دهنده رشد میزان مراجعه دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج کشور برای تحصیل در دانشگاه‌های داخلی است.

مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم با بیان اینکه در سه ماهه اول سال 91، 7818 مدرک جهت تایید برای ترجمه به سازمان دانشجویان رسیده است، گفت: این رقم در سه ماهه اول سال 92، 6453 بوده است که حکایت از کاهش 20 درصدی درخواست‌ها دارد و این به این معنی است که متقاضیان ترجمه برای خروج از کشور کاهش پیدا کرده‌اند.

یوسفی درباره نحوه پرداخت شهریه دانشجوی منتقل شده از خارج به داخل، گفت: رایزنی‌ها و پیگیری‌ها صورت گرفته هر چند تا امروز به نتیجه نرسیده اما تنها توافق اعلام شده به این شکل است که صندوق رفاه دانشجویی اعلام آمادگی کرده که به این دسته از دانشجویان همانند دانشجویان دوره نوبت دوم وام پرداخت کند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس