بحران افزایش شهریه‌ دانشگاه‌های ارمنستان (92/4/12)

ایران کنفرانس

بحران افزایش شهریه‌ دانشگاه‌های ارمنستان

کارشناسان آموزش عالی ارمنستان هشدار دادند: طرح افزایش 30 درصدی شهریه دانشگاه‌های این کشور از آنجا که فرصت دانشجویان و داوطلبان را برای دستیابی به تحصیلات دانشگاهی محدود می‌سازد می‌تواند اثرات مخربی بر جامعه این کشور داشته باشد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ماه مه سال جاری میلادی (2013) بسیاری از دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی ارمنستان، شهریه‌های خود را بطور متوسط 15 درصد افزایش داده‌اند.

دانشجویان اروپایی ضمن ابراز نگرانی در خصوص این افزایش شهریه‌ها، حمایت خود را از مبارزات انجمن ملی دانشجویان ارمنی (ANSA) علیه این تصمیم اعلام کردند.

در ماه ژوئن سال جاری میلادی نیز اتحادیه دانشجویان اروپایی در حمایت از ANSA نامه‌ای را به تمام بخش‌های اصلی آموزش عالی در ارمنستان ارسال کرد.

این اتحادیه تاکید کرد: آموزش لازمه ایجاد یک جامعه دانش مدار است و نقش آموزش عالی در گسترش یک جامعه مدنی با اقتصاد قوی بدیهی است. به این ترتیب شمار بیشتر افراد تحصیلکرده منجر به کاهش نرخ بیکاری، افزایش سطح سلامت، کاهش نرخ جرم و جنایت و افزایش بازپرداخت مالیات‌ها می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلدنیوز، در نامه سرگشاده اتحادیه دانشجویان اروپایی آمده است: افزایش شهریه‌ها، افراد را از دسترسی به تحصیلات عالی محروم کرده و تحصیل را تنها منحصر به طبقه‌ای از خواص می‌کند که قادر به پرداخت شهریه‌های سنگین هستند. در شرایط اقتصادی حاضر، نرخ شهریه‌ها در ارمنستان از درآمد ماهیانه پیشی گرفته است. این افزایش شهریه‌ها هم برای اشخاص و هم برای اجتماع مشکل‌آفرین و خطرناک است.

بنابر این گزارش، بیش از 10 هزار اتحادیه ملی دانشجویی در اروپا نیز در حمایت از ANSA‌ همبستگی خود را علیه افزایش شهریه‌ها در ارمنستان اعلام کردند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس