"جعفر میلی‌منفرد" نامزد کرسی وزارت علوم شد+ سوابق اجرایی (92/5/13)

ایران کنفرانس

"جعفر میلی‌منفرد" نامزد کرسی وزارت علوم شد+ سوابق اجرایی

پس از گمانه‌زنی‌ها و اعلام اسامی مختلف از سوی رسانه‌ها برای تصدی سمت وزارت علوم، سرانجام رییس جمهور، دکتر جعفر میلی منفرد را به عنوان وزیر پیشنهادی خود برای وزارت علوم به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از انتخاب دکتر حسن روحانی به عنوان رییس جمهور منتخب در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری کشور، گمانه‌زنی‌ها در رسانه‌ها درباره اعضای احتمالی کابینه روحانی آغاز شد و از روزهای ابتدایی اسامی مختلفی برای هر کدام از این سمت‌ها عنوان شد.

اما این گمانه‌زنی‌ها درباره وزارت علوم نیز مطرح شد و از همان ابتدا اسامی شناخته شده‌ای از جمله جعفر توفیقی، علی عباسپور تهرانی فرد، جواد اطاعت، رضا فرجی دانا و رضا مکنون در رسانه‌ها مطرح شد که در روزهای اخیر همه این گزینه‌ها تا حدودی کمرنگ شدند و در نهایت جعفر میلی منفرد که روزگاری برای مدتی سرپرستی وزارت علوم را عهده دار بود، برای این مهم انتخاب و برای کسب رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

دکتر جعفر میلی منفرد متولد سال 1332 و عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. وی مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی برق قدرت در سال 56 از دانشگاه صنعتی امیرکبیر دریافت کرد و پس از آن موفق به اخذ دیپلم تخصصی از مدرسه عالی برق پاریس (Supelec) در سال 59 شد. میلی منفرد با پشت سر گذاشتن دوره کارشناسی ارشد خود در رشته مهندسی برق قدرت در دانشگاه پاریس 6 و در سال 1360، در نهایت مدرک دکتری مهندسی برق قدرت، خود را نیز سه سال بعد از همان دانشگاه دریافت کرد.

وی در حال حاضر استاد پایه 25 و عضو هیات علمی گروه قدرت دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

میلی منفرد از شهریور تا مهرماه ۱۳۸۲ پس از استعفای مصطفی معین، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود و همچنین در سال‌های 82 تا 84 قائم مقام وزیر و معاون طرح و توسعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود.

وی علاوه بر این در سمت‌هایی همچون سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاون فناوری وزارت علوم، رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت علوم نیز مسوولیت داشته است.

میلی منفرد در دانشگاه امیرکبیر نیز مسوولیت‌هایی از جمله معاون پژوهشی، معاون آموزشی، رییس دانشکده مهندسی برق، مسوول چهار دوره تقویتی کارشناسی ارشد ایثارگران کشور، سرپرست پردیس تفرش، سرپرست دانشکده فیزیک، معاون امور جنگ و معاون دانشکده مهندسی برق را برعهده داشته است.

تالیف سه کتاب و نگارش بیش از 50 مقاله علمی برخی دیگر از سوابق علمی میلی‌منفرد وزیر پیشنهادی است.

وی در صورت دریافت رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی دوازدهمین وزیر علوم ایران است که پس از علی شریعتمداری، حسن حبیبی، حسن عارفی، محمدعلی نجفی، ایرج فاضل، محمد فرهادی، محمدرضا هاشمی گلپایگانی، مصطفی معین، جعفر توفیقی، محمد مهدی زاهدی و کامران دانشجو این کرسی را در اختیار می‌گیرد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس