ضریب زبان در کنکور دکتری تغییر کرد/ نسبت مصاحبه به آزمون 70 به 30 شد (92/9/2)

ایران کنفرانس

ضریب زبان در کنکور دکتری تغییر کرد/ نسبت مصاحبه به آزمون 70 به 30 شد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به مهمترین تغییرات در کنکور نیمه متمرکز دکتری سال 93 گفت: با توجه به تغییرات اجرایی که در زمینه کنکور دکتری به سازمان سنجش ابلاغ شده است، آزمون تنها در یک نوبت صبح در روز 16 اسفندماه 92 برگزار می شود.

دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: دو تغییر عمده از نظر ضوابط به سازمان سنجش ابلاغ شده است که در کنکور دکتری امسال اعمال می شود.

تغییر ضریب زبان و اعمال نمره منفی در درس زبان

وی افزود: ضریب درس زبان از 2 به یک کاهش یافته است و به همین منظور زمان آزمون زبان از 100 دقیقه به 30 دقیقه کاهش یافته است. امسال نمره منفی نیز برای درس زبان اعمال می شود.

مدت زمان پاسخگویی به سئوالات

خدایی خاطرنشان کرد: از همین رو با کاهش زمان آزمون زبان، آزمون در یک نوبت صبح برگزار خواهد شد. آزمون استعداد تحصیلی به مدت 60 دقیقه، آزمون زبان به مدت 30 دقیقه و آزمون دروس اختصاصی به صورت متغیر بر اساس گروه و رشته تحصیلی از 150 تا 250 دقیقه خواهد بود. ابتدا دفترچه سئوالات دروس اختصاصی داده می شود و پس از آن استعداد تحصیلی و زبان.

وی اضافه کرد: همچنین ضریب دروس به این ترتیب تغییر یافته است که ضریب درس زبان یک، ضریب درس استعداد تحصیلی یک، ضریب دروس تخصصی چهار است. نمره منفی هم برای همه دروس اعمال می شود.

تغییر وزن مصاحبه از 50 به 70 درصد نمره آزمون

رئیس سازمان سنجش گفت: همچنین پس از بررسی های به عمل آمده وزن مصاحبه که در آزمون دکتری 92 میزان 50 درصد نمره نهایی آزمون بود به 70 درصد افزایش پیدا کرد و نمره آزمون کتبی نیز 30 درصد نمره نهایی آزمون را تشکیل می دهد. به این ترتیب با کاهش وزن نمره آزمون کتبی و افزایش وزن نمره آزمون شفاهی مواجه شده ایم.

به گزارش مهر، ثبت‌نام برای شرکت در آزمون دکتری سال 93 از روز سه‌شنبه 5 آذر ماه آغاز می‌شود و تا روز دوشنبه 11 آذرماه ادامه دارد. آزمون در روز 16 اسفندماه 92 برگزار می شود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس