افزایش ظرفیت پذیرش دوره دکتری دانشگاه آزاد (92/10/17)

ایران کنفرانس

افزایش ظرفیت پذیرش دوره دکتری دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از افزایش ظرفیت پذیرش دوره دکتری در این دانشگاه خبر داد و گفت: همچنین دو معاونت اجرایی و هماهنگی در این دانشگاه منحل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی امروز با حضور حمید میرزاده برگزار شد.

وی در این نشست با استناد به تأکید آیت الله هاشمی رفسنجانی - رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی - مبنی بر اتخاذ تدابیر لازم به منظور افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع دکتری، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی باید راه را برای ورود داوطلبان مقطع دکتری هموار کند، بر این اساس باید برای افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع دکتری از دو روش آموزش محور و پژوهش محور استفاده شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 84 هزار نفر برای شرکت در آزمون مقطع دکتری دردانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام کرده اند، گفت: از این تعداد حداکثر 5000 نفر پذیرفته می شوند که این میزان پذیرش نسبت به آمار متقاضیان ورود به دوره دکتری بسیار کم است.

وی افزود: بر این اساس وظیفه ما حکم می کند شرایط تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی را برای فرزندان این کشور متناسب با ظرفیت های موجود در دانشگاه فراهم کنیم تا از این طریق از خروج سرمایه های انسانی کشور به خارج جلوگیری شود و این عزیزان از ارتقای تحصیل محروم نشوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: باید زمینه برای استفاده از اساتید دولتی و خارج از دانشگاه آزاد به عنوان استاد مشاور و راهنما فراهم شود.

وی با تأکید بر ضرورت توسعه واحد آموزش الکترونیکی (مجازی) دانشگاه آزاد اسلامی، خاطر نشان کرد: باید جاذبه های بیشتری برای جذب دانشجو در واحد مجازی دانشگاه ایجاد شود.

وی از تفویض اختیار به معاونت اداری و مالی در جهت تقویت و توسعه واحد آموزش الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: امیدواریم این واحد دانشگاهی در آینده ای نزدیک به یک واحد برجسته در سطح ملی تبدیل شود.

میرزاده با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه و تقویت زبان و ادبیات فارسی به ویژه در کشورهایی که پیشینه زبان فارسی دارند و تبدیل زبان فارسی به زبان علمی جهانی، گفت: این دانشگاه آمادگی دارد با برنامه ریزی و بودجه مناسب نسبت به بسط و تقویت زبان فارسی اقدام کند و این مهم در برنامه ریزی های دانشگاه آزاد اسلامی محقق خواهد شد.

به گزارش مهر، همچنین انتقال صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد از دفتر تسهیلات اعتباری به معاونت دانشجویی و امور مربوط به تسهیلات اعتباری، وام دانشگاه به معاونت اداری مالی از دیگر مصوبات این نشست بود. در این نشست، بر اساس تاپ چارت دانشگاه آزاد اسلامی که به تازگی به تصویب هیات امنای این دانشگاه رسیده است، دو معاونت اجرایی و هماهنگی منحل و معاونت برنامه ریزی با مسئولیت فریدون رهنمای رودپشتی تشکیل شد.

همچنین از زحمات حیدرعلی شایانفر در دوران تصدی معاونت هماهنگی تقدیر و وی به عنوان رئیس مرکز هیات امناهای استانی و هیات های ممیزه مرکز و استانی معرفی شد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس