افزایش حق‌الزحمه اساتید راهنما، مشاور و داور پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد و دکترا دانشگاه آزاد (92/10/22)

ایران کنفرانس

افزایش حق‌الزحمه اساتید راهنما، مشاور و داور پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد و دکترا دانشگاه آزاد

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی از افزایش حق‌الزحمه استادان راهنما، مشاور و داور پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد و دکترای حرفه‌ای و رساله‌های دکترای تخصصی (PhD) دانشگاه آزاد خبر داد.

ابراهیم واشقانی فراهانی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با بیان این خبر افزود: در اجرای سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای یکسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی این دانشگاه با اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های تابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بالا بردن کیفیت فعالیت‌های پژوهشی و جلب همکاری اعضای هیأت علمی سایر دانشگاه‌ها، حق‌الزحمه استادان راهنما، مشاور و داور پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد و دکترای حرفه‌ای و رساله‌های دکترای تخصصی (PhD) براساس ضوابط مندرج در بخشنامه جدید تعیین و پرداخت می‌شود.

وی در خصوص نحوه محاسبه حق‌الزحمه اساتید راهنما برای مقطع کارشناسی‌ارشد و دکترای حرفه‌ای ، گفت: این میزان شامل یک ساعت حق التدریس استاد راهنما × 18× دو سوم × تعداد واحد پایان نامه است و در صورت وجود دو استاد راهنما، سهم هر یک از آنان متناسب با درصد مشارکت تعیین شده در پیشنهاد پروژه کارشناسی‌ارشد پرداخت می‌شود.

واشقانی فراهانی ادامه داد: حق الزحمه استاد مشاور برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترای حرفه‌ای، معادل یک واحد نظری و بر اساس میزان حق التدریس استاد مشاور است.

وی افزود: حق الزحمه داور پایان‌نامه‌ کارشناسی ارشد و دکترای حرفه‌ای برای مربی 800/000 ریال،   استادیار 1/000/000ریال   ،  دانشیار  1/200/000 ریال و استاد 1/500/000 ریال است و در صورت وجود دو داور به هر یک از آنها 100% مبلغ داوری پرداخت می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حق الزحمه استاد راهنما برای مقطع دکتری تخصصی (PhD)، میزان یک ساعت حق التدریس استاد راهنما × 18 × تعداد واحد رساله در مقطع دکتری است و در صورت وجود دو استاد راهنما، سهم هر یک از ایشان متناسب با درصد مشارکت تعیین شده در پیشنهاد پروژه دکتری پرداخت می‌شود.

وی همچنین گفت: حق الزحمه استاد مشاور برای مقطع دکتری تخصصی (PhD)، میزان یک ساعت حق التدریس استاد مشاور × 18 × یک پنجم × تعداد واحد رساله در مقطع دکتری است و در صورت وجود دو استاد مشاور مبلغ 100% حق‌الزحمه به هر یک از ایشان پرداخت می‌شود.


وی ادامه داد: حق الزحمه داور جلسه دفاع از پیشنهاد پروژه دکتری تخصصی (PhD)، استادیار 800/000 ریال، دانشیار 1/000/000 ریال و استاد 1/250/000 ریال و داور رساله دکتری تخصصی (PhD)، استادیار 1/500/000ریال  ، دانشیار  1/800/000ریال  و استاد 2/000/000 ریال است و در صورت وجود سه داور به هر یک از آنها 100% مبلغ داوری پرداخت می‌شود.

واشقانی فراهانی تصریح کرد: میزان حق‌التدریس اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به رتبه و پایه آنها معادل همان رتبه و پایه اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (حسب مورد) و میزان حق‌التدریس اعضای هیأت علمی سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی براساس حکم کارگزینی آنها محاسبه می‌شود و برای آن دسته از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی که دارای هیأت ممیزه نیستند، حکم کارگزینی اعضای هیأت علمی باید به تایید وزارتین حسب مورد برسد.

وی با تاکید بر اینکه رعایت سقف مجاز راهنمایی و مشاوره الزامی است، گفت: درصورتی‌که تأمین اعضای هیأت علمی برای راهنمایی و مشاوره در سطح واحد – استان وجود نداشته باشد، می‌توان از اعضای هیأت علمی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های مجاور استفاده نمود و درصورتی‌که امکان تأمین اعضای هیأت علمی از استان‌های مجاور وجود نداشته باشد، می‌توان از اعضای هیأت علمی سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استفاده نمود.

وی افزود: پایان‌نامه‌ها و رساله‌هایی که پیش از تاریخ ابلاغ این بخشنامه در شورای پژوهش و فناوری واحد دانشگاهی تصویب شده‌اند، مشمول مقررات و ضوابط این بخشنامه نیستند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس