فعالیت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای پنج شنبه/ امکان ادامه تحصیل کارمندان دانشگاه بدون محدودیت سنی (92/10/28)

ایران کنفرانس

فعالیت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای پنج شنبه/ امکان ادامه تحصیل کارمندان دانشگاه بدون محدودیت سنی

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از این پس واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای پنج شنبه به فعالیت های آموزشی می پردازند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حمید میرزاده در نشست هیات های امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) با بیان این مطلب، تصریح کرد: از آنجایی که بسیاری از متقاضیان تحصیل به دلیل تعطیلی واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای پنج شنبه دچار مشکل می شدند، بر اساس بخشنامه جدید تمامی واحدها و مراکز آموزشی در روزهای پنج شنبه فعال هستند و به فعالیت های آموزشی و پژوهشی خود می پردازند.

وی اظهار کرد: همچنین  کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در صورتی که وظایف اداری و خدماتی خود را انجام دهند،  امکان ادامه تحصیل دارند و محدودیت سنی برای هیچکدام از مقاطع تحصیلی وجود ندارد.

میرزاده با تأکید بر سیاست تمرکززدایی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: هیات های امنای استانی نیز در همین راستا شکل گرفتند، چرا که معتقدیم مدیران استانی نسبت به مسائل و مشکلات آگاه تر هستند.

وی هیات های امنای استانی را یک واقعیت جدی و تأثیرگذار در دانشگاه آزاد اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: تدوین برنامه ها، تهیه ساختار تشکیلاتی، امور استخدامی، اداری و مالی، حقوقی، استخدامی، تعیین خزانه دار و حسابرس، توسعه رشته ها، وام، انحلال و ادغام و تغییر کاربری واحدها و مراکز آموزشی از وظایف هیات امناهای استانی است.

به گفته رییس دانشگاه آزاد اسلامی، وظیفه ستاد مرکزی تفکر، برنامه ریزی، سازماندهی، حمایت، پشتیبانی و نظارت است.

میرزاده در ادامه خطاب به اعضای هیات های امنای استانی خواستار تحقق اهداف برنامه مصوب پنج ساله  و 20 ساله دانشگاه آزاد اسلامی شد که به تصویب هیات موسس دانشگاه رسیده است و افزود: اگر حتی 75 درصد از این برنامه ها محقق شود، موفق عمل کرده ایم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی، کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان و ایجاد منابع مالی جدید را از برنامه های اصولی و اساسی مدیریت عنوان کرد و افزود: یکی از راه های کسب درآمد، فروش اموال مازاد است به شرط آنکه درآمد حاصل از آن صرف فعالیت های سرمایه ای و سرمایه گذاری شود.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید از علم خود، ثروت تولید کند و آن را تبدیل به محصول کند تا دانشگاهی تأثیرگذار باشد.

میرزاده با اشاره به زیان ده بودن 235 از 472 واحد و مرکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: هیات های امنای استانی در بودجه 93 برای این واحدها تعیین تکلیف کنند، این واحدها باید با واحدهای مجاور تجمیع، منحل یا تغییر کاربری دهند.

وی با تأکید بر ضرورت ارتقای هرم هیات علمی، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه مصوب دانشگاه بناست هر ساله حدود 10 درصد از مربیان دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادیاری ارتقا یابند که البته باید با استاندارهای مصوب رعایت شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین از امکان ادامه تحصیل کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی بدون محدودیت سنی خبر داد و افزود: تمامی کارکنان به شرط انجام وظایف اداری وخدماتی خود امکان ادامه تحصیل در هر مقطع تحصیلی با رعایت ضوابط را دارند و آن دسته از کارکنان که دارای درجه دکتری هستند می توانند با رعایت ضوابط به عضویت هیات علمی درآیند، البته دانشگاه برای استخدامشان به عنوان عضو هیات علمی تعهدی ندارد.

میرزاده خطاب به اعضای هیات های امنای استانی، اظهار داشت: مهارت محوری، پژوهش محوری، توسعه رشته های چندنظمی و توسعه شرکت های دانش بنیان در دستور کار برنامه های دانشگاه برای یک    رفرم علمی، اقتصادی در دانشگاه آزاد اسلامی است که با توجه به اختیارات و وظایف هیات امناء محقق خواهد شد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس