تعیین تکلیف واحد‌های زیان‌ده دانشگاه آزاد بزودی/ ممنوعیت فعالیت مدیران دوشغله (92/11/1)

ایران کنفرانس

تعیین تکلیف واحد‌های زیان‌ده دانشگاه آزاد بزودی/ ممنوعیت فعالیت مدیران دوشغله

رییس دانشگاه آزاد اسلامی از برنامه ریزی برای کاهش 40 درصدی وابستگی دانشگاه آزاد اسلامی به شهریه تا 4 سال آینده خبر داد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر حمید میرزاده در جلسه هیات امنای استان های ایلام، کردستان و کرمانشاه، گفت: تکلیف واحدهای زیانده باید بزودی توسط هیات های امنای استانی مشخص شود.

وی با بیان اینکه هیات های امنای استانی می توانند با تجمیع، انحلال و تغییر کاربری واحدهای زیان ده نسبت به حل مشکلات موجود اقدام کنند، بیان داشت: فلسفه تاسیس بسیاری از این واحدها به خاطر فشارهای سیاسی بوده و متاسفانه بعضی از مراکز شاخص های کیفی یک واحد یا مرکز دانشگاهی را ندارند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که سیاست تمرکزگرایی دیگر پاسخگوی نیازهای دانشگاه آزاد اسلامی نیست، خطاب به اعضای هیات های امنای استانی، گفت: با توجه به اختیارات وسیع هیات های امنای استانی انتظار می رود، آنها برای حل مشکلات و مسائل واحدها با احساس مسئولیت بیشتری به امر نظارت و برنامه ریزی بپردازند و نسبت به جذب و جلب کمک های مردمی برای دانشگاه آزاد با توجه به نفوذی که در مناطق دارند کوشش کنند.

میرزاده به راهکارهای درآمدزایی در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: جذب کمک های مردمی، فروش اموال مازاد و تبدیل به احسن کردن آنها از جمله اقداماتی است که می تواند منبع درآمد دانشگاه محسوب شود، ضمن این که برای کاهش وابستگی به شهریه باید در تاسیس شرکت های دانش بنیان با فارغ التحصیلان مشارکت کنیم.

وی افزود: صرفه جویی نیز می تواند یکی از منابع درآمدی واحدها بوده و حتی می توان برای آن ردیفی در بودجه استان ها در نظر گرفت.

میرزاده همچنین با اشاره به ضرورت کاهش وابستگی دانشگاه آزاد اسلامی به شهریه ها، گفت: طبق سند چشم انداز دانشگاه آزاد اسلامی باید وابستگی دانشگاه آزاد به شهریه ها را تا 40 درصد کاهش دهیم و منابع جدید درآمدی را جایگزین آن کنیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی را نامناسب دانست و اظهار داشت: طبق برنامه 5 ساله این نسبت تا سال 94 باید به یک به 34 و طبق برنامه 20 ساله این نسبت باید به یک به 24 تغییر کند.

وی در ادامه بر کیفی سازی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد و گفت: دانشگاه ها با هدف بالا بردن استانداردهای زندگی تاسیس می شوند و اصولا دانشگاه یعنی جایی که کیفیت را تعریف می کند.

میرزاده همچنین به جذب اعضای هیات علمی اشاره کرد و اظهار داشت: فراخوان موجود جذب اعضای هیات علمی دارای ایرادهایی مانند نبود رشته های پرجاذبه است که باید برطرف شود.

وی از همه واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی خواست تا هرچه سریع تر نیازهای تخصصی خود را برای جذب اعضای هیات علمی به معاونت آموزشی دانشگاه اعلام کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی عامل توسعه هر سازمانی را وجود نیروهای متخصص دانست و گفت: واحدها به کارگیری نیروهای فارغ التحصیل خود و به کارگیری آنان در شرکت های دانش بنیان را در اولویت قرار دهند، قطعا این سرمایه گذاری در آینده نزدیک سود دهی بسیاری را به همراه دارد.

میرزاده همچنین خطاب به اعضای هیات امنای ایلام، کرمانشاه و کردستان گفت: این سه استان به دلیل موقعیت جغرافیایی خود می توانند در تاسیس واحد برون مرزی در کشور عراق مشارکت داشته باشند، خوشبختانه با رایزنی های انجام شده دولت کربلا زمینی برای تاسیس یک واحد بزرگ و مجهز در این کشور فراهم شده است که پس از تصویب در هیات امناء مرکزی نسبت به احداث این واحد اقدام خواهد شد.

کاهش و تخفیف شهریه های دانشگاه آزاد مانع از توسعه دانشگاه شده

ممنوعیت فعالیت مدیران دو شغله در دانشگاه آزاد

 

میرزاده در نشست هیات امنای استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری نیز با بیان اینکه تشکیل هیات های جذب و هیات های ممیزه استانی در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: با تشکیل هیات های جذب و هیات های ممیزه استانی، جذب و ارتقای اعضای هیات علمی به این هیات ها سپرده خواهد شد.

وی به جایگاه هیات های امنای استانی در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: هیات های امنای استانی که دارای نقشی مثبت و تاثیر گذار در دانشگاه آزاد اسلامی هستند از بهترین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره دانشگاه آزاد اسلامی به شمار می رود.

رییس دانشگاه آزاد به موضوع تخفیف و کاهش شهریه ها اشاره کرد و افزود: متاسفانه کاهش و تخفیف شهریه های دانشگاه آزاد مانع از توسعه دانشگاه شده است.

وی تعطیلی روزهای پنچشنبه را یکی از عوامل زیان ده در دانشگاه آزاد اسلامی دانست و گفت: تعطیلی پنجشنبه ها در سال گذشته باعث قطع همکاری با برخی اساتید بنام و عدم امکان ادامه تحصیل قشر وسیعی از دانشجویان شد که تمامی این عوامل زیان دهی دانشگاه را در پی داشته است.

میرزاده به اختیارات هیات های امنای استانی برای رفع کسری بودجه اشاره کرد و اظهار داشت: هیات های امنای استانی با داشتن اختیاراتی مانند تجمیع واحدها در واحدهای مادر، انحلال واحدهای زیان ده و فروش اموال مازاد برای تبدیل به احسن می توانند نسبت به حل مشکلات موجود خود اقدام کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین از صدور بخشنامه ای به واحدها به منظور جلوگیری از فعالیت مدیران دو شغله در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

میرزاده با بیان این که پس از تشکیل هیات های امنای استانی، تشکیل هیات های ممیزه استانی را در دستور کار قرار داده ایم، اظهار داشت: با تشکیل هیات های ممیزه استانی، ارتقای اعضای هیات علمی به این هیات ها سپرده خواهد شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به برخی عواملی که مانع توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد شده، اشاره کرد و بیان داشت: فرایند اخذ مجوز برای توسعه رشته ها و جذب اعضای هیات علمی در واحدها از جمله مواردی است که توسعه تحصیلات تکمیلی را با مشکل روبرو ساخته است.

وی افزود: فراخوان جذب اعضای هیات علمی با نیاز استان ها متناسب نیست، به همین سبب باید استان ها مجددا نیازهای خود را اعلام کنند تا به فراخوان افزوده شود.

وی همچنین از تدوین بخشنامه ای برای امکان بازنشستگی پیش از موعد کارکنان رسمی این دانشگاه خبر داد و افزود: در این بخشنامه تسهیلاتی برای امکان بازنشستگی کارکنان به صورت غیر اجباری با سابقه کاری 25 سال فراهم می شود که جزییات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس