ایران در صدر کشورهای اسلامی در زمینه بیوتکنولوژی (92/11/15)

ایران کنفرانس

ایران در صدر کشورهای اسلامی در زمینه بیوتکنولوژی

به گزارش اداره روابط عمومی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، دکتر مهراد رییس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) با اشاره به این موضوع با اهمیت به پیشرفت های حاصل در برخی از رشته های فناوری های نوین اشاره کرد و گفت: ایران در رشته سلول های بنیادی فعالیت های در خور توجهی دارد. دانشگاه ها و پژوهشگاه ها از جمله پژوهشگاه رویان و شعبات آن در حالیکه اقدامات موثری را در زمینه تحقیقات کاربردی آغاز کرده اند، مقالات مهمی را نیز در مجلات معتبر بین المللی چاپ می کنند.

وی خاطر نشان ساخت: ایران در رشته سلول های بنیادی بر اساس داده های Scopus  1190 مدرک تولید کرده است که از این نظر رتبه 28 جهان و مقام دوم منطقه را در اختیار دارد. دکتر مهراد گفت: جالب است بدانیم که کشورهای آمریکا، ژاپن، چین، آلمان و انگلستان کشورهایی هستند که در این زمینه جایگاه ممتازی را به خود اختصاص داده اند. این کشورها به ترتیب، 81370 مدرک ، 21979 مدرک ، 1970 مدرک ، 18840 مدرک و 15537 مدرک تولیدکرده اند. به گفته دکتر مهراد در این حوزه ترکیه فعلا مقام اول منطقه و کشورهای اسلامی، و کشورهای مالزی و مصر و لبنان نیز رتبه های سوم، چهارم و پنجم را در جمع کشورهای اسلامی و منطقه در اختیار دارند.

سرپرست ISC در بحث هوا فضا گفت: موقعیت ما در هوا فضا بسیار ممتاز است و این نکته ای است که می توانم از آن به عنوان رشته ای نام ببرم که فعالیت دانشمندان ایرانی در پرتو دانش بومی رشد قابل توجهی یافته است. دکتر مهراد گفت: گرچه آمریکا، چین، انگلستان، فرانسه و کانادا 5 کشور برتر رشته هوا فضا در دنیا محسوب  می شوند، اما رتبه ایران نیز  که جایگاه 19 تولید علم را در رشته هوا فضا به خود اختصاص داده است حائز اهیت است.

مهراد ادامه داد: ایران با تولید 169 مدرک در بین کشورهای اسلامی و منطقه مقام نخست را در اختیار دارد. بعد از ایران کشورهای ترکیه، مصر، عربستان سعودی و پاکستان قرار دارند.

دکتر جعفر مهراد گفت: بیوتکنولوژی نیز رشته ای است که ایران در این حوزه در جمع کشورهای منطقه و نیز کشورهای اسلامی مقام برتری را بدست آورده است. رتبه ایران با تولید 470 مدرک در بین کشورهای اسلامی در این زمینه اول و در دنیا در بین تمام کشورهای جهان 23 است. وی افزود: 5 رتبه اول تولید علم جهان در رشته بیوتکنولوژی به ترتیب به آمریکا (12304 مدرک)، چین (4786 مدرک)، ژاپن (4002 مدرک)، آلمان (3544 مدرک) کره جنوبی (3461 مدرک) تعلق دارد. در بین کشورهای اسلامی و منطقه بعد از جمهوری اسلامی ایران که مقام اول را در رشته بیوتکنولوژی در دست دارد کشورهای ترکیه با 451 مدرک ، مالزی با 346 مدرک ، سنگاپور با 284 مدرک و مصر با 190 مدرک قرار دارد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس