تشریح چگونگی ورود بدون آزمون 3 هزار بورسیه دکتری (92/11/18)

ایران کنفرانس

تشریح چگونگی ورود بدون آزمون 3 هزار بورسیه دکتری

رئیس سازمان امور دانشجویان وضعیت 3 هزار دانشجوی بورسیه را که بدون رعایت ضوابط وارد دانشگاه ها شده اند را تشریح کرد و گفت: مسیر‌هایی برای بورس داخل و خارج از کشور ایجاد شده که در آن، موضوع آزمون کتبی مطرح نبوده بلکه به مصاحبه حضوری توجه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مجتبی صدیقی درباره ورود به دانشگاه 3 هزار دانشجوی بورسیه بدون رعایت ضوابط کامل علمی در پاسخ به خبرنگار مهر گفت: مسیر‌هایی برای بورس داخل و خارج از کشور ایجاد شده که در آن، موضوع آزمون کتبی مطرح نبوده بلکه به مصاحبه حضوری توجه شده است.

وی ادامه داد:  براین اساس آیین‌نامه‌هایی پیش‌بینی شده و یا فراخوان‌هایی صورت گرفته که تبدیل بورس خارج به داخل مطرح شده و مجموعه‌ این افراد با معدل‌های مختلف، مصاحبه‌هایی در درون وزارتخانه انجام دادند و به دانشگاه‌ها معرفی شدند.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه  از سال 89 تا 92 حدود 3 هزار نفر به این شکل به دانشگاه‌ها معرفی شدند خاطرنشان کرد: برخی از آنها کف معدلی آیین نامه‌ها را نیز نداشتند و برخی هم که کف معدل را داشته‌اند ولی براساس آیین‌نامه ما، مشکل قانونی نداشته‌اند و به همین دلیل فعلا در دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد:  برخی از این افراد جایابی ندارند و باید در فرصتی مشخص برای آنها تعیین تکلیف و جایابی شود، اگر برای آنها جایابی شود و دانشگاه بپذیرد، مشکل خاصی نیست و اگر احیانا در جایابی آنها مشکلی ایجاد شود، باید برای آنها فکری کنیم البته نه در ارتباط با ادامه تحصیل آنها، بلکه در خصوص نوع بورس باید تصمیم‌گیری‌هایی صورت گیرد تا در سال آینده اجرایی شود.

صدیقی تاکید کرد: در این مجموعه برخی از شرایط آیین‌نامه‌های مصوب را داشته و یا نداشته‌اند، در مورد آنهایی که شرایط آیین‌نامه را نداشتند، باید کاری کنیم که آموزش عالی ضرر نکند، در حالی که متوسط ورودی‌های ما در دکتری از طریق آزمون در مقطع کارشناسی بالای 17.50 و در مقطع کارشناسی ارشد نزدیک 17.2 است قاعدتا باید وضعیت علمی بورسیه‌ها بالاتر از متوسط باشد زیرا آنها می‌خواهند هیات علمی دانشگاه شوند و پیشانی توسعه علمی کشور را تشکیل دهند.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه امیدواریم مسائلی که در گدشته وجود داشته در آینده نباشد افزود: به همین دلیل اعلام کردیم که در سال آینده همه در آزمون شرکت کنند و مربیان نیز طبق آیین‌نامه خاص خودشان دنبال خواهند شد.

وی در خصوص تعداد افرادی که برای مصاحبه مجدد دعوت شده‌اند گفت: یک بخش از این مسئله جوسازی است و ما از وقتی که آمدیم، اعلام کردیم که تعهدات قبلی به قوت خود باقی است؛ تعداد زیادی احکام بورس در 3 ماه اخیر صادر شده و برخی افراد هستند که وضعیت تحصیلی و معدل آنها به گونه‌ای است که نیازمند بررسی مجدد هستند و تا زمانی که حکم بورس نگرفته‌اند، طبیعی است که تعهد نهایی ایجاد نشده لذا از این افرادی که مصاحبه مجدد شده‌اند، بیشترشان تائید شده‌اند.

صدیقی ادامه داد: تلاش ما این است، افرادی که به هر دلیلی برای خودشان تعهد ایجاد کرده‌اند و احیانا استعفا داده‌اند و برای بورس خود عقبه حقوقی ایجاد کرده‌اند کمک کنیم ولی باید قبول کنیم که صلاح نیست افرادی که وضعیت علمی‌شان زیر متوسط ورودی‌های دکتری است، عضو هیات علمی دانشگاه‌ها شوند، البته ما همه جوانب را در نظر می‌گیریم و امیدورایم کمترین صدمه به مردم وارد شود.

وی گفت: تعداد افرادی که برای مصاحبه مجدد دعوت شده‌اند، زیاد نیستند، حدود 15 درصد از مجموعه‌ افرادی است که به این شکل در انتظار بورس بوده و امورات آنها در دست انجام بوده است که البته تعداد قابل توجهی از آنها در مصاحبه تایید شدند.

رئیس سازمان امور دانشجویان یادآورشد: وقتی افراد از وضعیت علمی خود مطمئن هستند، نباید درباره آزمون علمی مجدد حرفی داشته باشند و همه اینها برای آنهایی است که تاکنون حکم بورس دریافت نکرده‌اند. هر کسی که حکم را دریافت کرده، ما به تعهدات قبلی خود در این زمینه پایبندیم و هزینه‌هایشان را به دانشگاه‌ها می‌دهیم.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس