بازنگری شیوه پژوهش محور در دوره دکتری (92/11/19)

ایران کنفرانس

بازنگری شیوه پژوهش محور در دوره دکتری

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از بازنگری شیوه پژوهش محور در دوره دکتری خبر داد و گفت: با توجه به اینکه داوطلب برای ورود به این دوره باید حتما پروژه تحقیقاتی مصوب داشته باشند، قرار شد پس از بازنگری، ظرفیت پذیرش از سوی پژوهشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهها به سازمان سنجش ارائه شود.

دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: پذیرش دانشجوی دکتری پژوهش محور از طریق سیستم پذیرش سازمان سنجش در آزمون دکتری انجام می گیرد و باید دانشجو حتما پروژه ای را برای تحقیق داشته باشند.

وی افزود: ضمن اینکه ظرفیت پذیرش از سوی پژوهشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهها به سازمان سنجش ارائه می شود و در نهایت این ظرفیت برای پذیرش دانشجویان دکتری پژوهش محور اعلام می شود اما در 2 دوره پیش مشکلاتی در این زمینه بوجود آمد.

رئیس سازمان سنجش خاطرنشان کرد: از همین رو مقرر شد معاونت تحقیقات و فناوری وزارت علوم موضوع این شیوه پذیرش را بررسی کند و نقاط ضعف و قوت آن را مشخص کند و پس از آن به سازمان سنجش اعلام کند. سازمان سنجش نیز بر همین اساس مقررات پذیرش به شیوه پژوهش محور را در دفترچه انتخاب رشته دکتری مشخص می کند.

وی یادآور شد: مطلع هستم که در وزارت علوم بر روی این شیوه پذیرش کار شده است و با توجه به مشکلاتی که داوطلبان ورود به این دوره با آن مواجه بودند این دوره بازنگری می شود.

خدایی افزود: در مقایسه با ظرفیت نهایی پذیرش که بیش از 11 هزار و 400 نفر بود تنها در دوره گذشته فقط حدود 170 نفر آن هم در پژوهشگاه ها پذیرفته شدند. از همین رو پس از بازنگری این شیوه پذیرش، اطلاعات تکمیلی از سوی سازمان سنجش اعلام می شود

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس