افزایش 5 درصدی ظرفیت آزمون ارشد/ اعلام نتایج در اردیبهشت/ تضمین امنیت سوالات (92/11/23)

ایران کنفرانس

افزایش 5 درصدی ظرفیت آزمون ارشد/ اعلام نتایج در اردیبهشت/ تضمین امنیت سوالات

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از افزایش 5 تا شش درصدی ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسی ارشد سال 93 خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر ابراهیم خدایی در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی شریف این آزمون با بیان اینکه آزمون امروز صبح با رقابت 176 هزار نفر از مجموع حدود 950 هزار داوطلب برگزار می‌شود، گفت: برگزاری آزمون تا بعد از ظهر روز جمعه 25 بهمن ماه ادامه خواهد داشت .

افزایش 5درصدی ظرفیت آزمون ارشد

وی افزود: با توجه به شرکت برخی داوطلبان در دو کد رشته امتحانی به طور کلی حدود یک میلیون و 64 هزار کارت برای داوطلبان صادر شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها تا آخر اسفندماه فرصت دارند ظرفیت‌های خود را برای پذیرش در این آزمون اعلام کنند تصریح کرد: سال گذشته 114 هزار نفر در این آزمون پذیرفته شدند که برای امسال افزایش ظرفیت حدود پنج تا شش درصد پیش بینی می‌شود.

رئیس سازمان سنجش با بیان اینکه 52 درصد داوطلبان زن و 48 درصد مرد هستند، اظهار کرد: درصد پذیرش داوطلبان در سال گذشته نیز حدودا همین مقدار بوده است.

اعلام نتایج اولیه آزمون در نیمه دوم اردیبهشت ماه

خدایی با اشاره به اعلام نتایج اولیه در نیمه دوم اردیبهشت ماه سال آینده گفت: داوطلبان از هفته اول خردادماه می‌توانند انتخاب رشته کنند که پس از بررسی‌ها نتایج نهایی در شهریور ماه 93 اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش 14 حوزه امتحانی نسبت به سال گذشته تصریح کرد:‌تعداد حوزه‌های امتحانی به 113 حوزه رسیده است همچنین در هفت کد رشته امتحانی سوالات برای داوطلبان نابینا به صورت بریل چاپ شده است که البته این موضوع سختی‌های خود را داشت اما تجربه خوبی بود که امیدواریم به آزمون‌های دیگر نیز تسری پیدا کند.

رئیس سازمان سنجش خاطر نشان کرد: در آزمون دکتری امسال نیز برای داوطلبان نابینا در چند کد رشته سوالات به صورت بریل چاپ خواهد شد.

سوالات صوتی برای داوطلبان نابینا در راه است

خدایی همچنین از تسهیلات برای داوطلبان نابینا در آزمونهای سال آینده خبر داد و اظهار کرد:‌ تلاش می‌کنیم که از سال آینده سوالات برای این داوطلبان به صورت فایل صوتی ضبط شده در اختیار آنان قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه ممکن است توانایی منشی‌هایی که برای داوطلبان نابینا استفاده می‌شود در آزمون تاثیرگذار باشد، به همین دلیل سعی بر انجام این کار داریم.

تضمین امنیت آزمون

رئیس سازمان سنجش درباره برخی نگرانی‌ها برای لو رفتن سوالات آزمون کارشناسی ارشد سال 93 با توجه به تعویق یک هفته‌ای برگزاری، خاطر نشان کرد: این موضوع برای ما مشکلی ایجاد نکرد چرا که سوالات در استانهای مختلف در قرنطینه تحت حفاظت مسئولان سازمان سنجش و نیروی انتظامی بود اما تعدادی از داوطلبان به دلیل اینکه از روزهای قبل در هفته گذشته به شهرهای محل برگزاری آزمون سفر کرده بودند به زحمت افتادند که ما از این بابت عذرخواهی می‌کنیم هرچند که این موضوع در اختیار سازمان سنجش نبود و تصمیمی بود که با هماهنگی وزارت علوم، وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران گرفته شد.

وی افزود: با توجه به شرایط جوی در هفته گذشته اگر آزمون برگزار می‌شد، 30 تا 40 درصد داوطلبان با مشکل مواجه می‌شدند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس