پذیرش 5000 نفر در آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد (92/11/25)

ایران کنفرانس

پذیرش 5000 نفر در آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد از پذیرش حدود 5000 نفر در دو نوبت در آزمون دکتری تخصصی Phd سال 93 دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی»‌ خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر ناصر اقبالی با بیان اینکه بیش از 70 هزار نفر در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد در تهران و 10 حوزه امتحانی در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در مرحله اول 8000 نفر از شرکت‌کنندگان دعوت به مصاحبه می‌شوند، اظهار کرد:‌ برای پذیرش در دوره اول، 2200 نفر پذیرفته خواهند شد.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد افزود: همچنین در دوره بدون آزمون نیز حدود 13 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که با معرفی 2000 نفر از آنها به مصاحبه، در نهایت 550 نفر پذیرش خواهند شد.

اقبالی با بیان اینکه 38 درصد داوطلبان را خانم‌ها و 62 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند، گفت: تعداد رشته‌های دکتری 196 رشته است که نسبت به سال گذشته 20 رشته افزایش داشته و تعداد رشته محل‌ها نیز با افزایش 39 موردی به 408 رشته محل رسیده است.

وی با بیان اینکه نتایج اولیه این آزمون در خرداد ماه سال 93 اعلام می‌شود، گفت: مصاحبه‌ها برای دوره‌های بدون آزمون و با آزمون از اواخر خرداد ماه به تدریج آغاز شده و نتایج نهایی آزمون در اواسط شهریور ماه اعلام خواهد شد.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با بیان اینکه تعداد داوطلبان نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش یافته است اظهار کرد: مسن‌ترین شرکت‌کننده آزمون دکتری امسال مردی 77 ساله و متقاضی رشته جغرافیای سیاسی و جوان‌ترین آنها مردی 21 ساله متقاضی رشته معماری است.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس