نحوه پذیرش بورس داخل و خارج سال آینده/ توقف پذیرش بورس داخل در دانشگاههای بزرگ (92/11/26)

ایران کنفرانس

نحوه پذیرش بورس داخل و خارج سال آینده/ توقف پذیرش بورس داخل در دانشگاههای بزرگ

رئیس سازمان امور دانشجویان چگونگی پذیرش بورس داخل و خارج 93 را تشریح کرد و گفت: بورس داخل برای دانشگاه های بزرگ به حداقل خواهد رسید.

دکتر مجتبی صدیقی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص ظرفیت های و نحوه پذیرش بورس داخل و خارج سال 93 گفت: داوطلبان برای بورس داخل و خارج باید در آزمون متمرکز دکتری سازمان سنجش که اسفند ماه برگزار می شود، شرکت کنند.

وی ادامه داد: سپس داوطلبان باید منتظر ارایه دفترچه شماره 2 که حوالی اردیبهشت ماه منتشر شود باشند در این دفترچه ظرفیت‌های بورس خارج و رشته‌هایی که اعزام به خارج دارد مشخص شده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه داوطلبان در این مرحله می توانند هم بورس داخل و هم بورس خارج را انتخاب کنند، یادآور شد: هنوز کمیت بورس داخل و خارج نهایی نشده است شاید تا اواخر اسفند کمیت بورس سال 93 برای اعزام به خارج، رشته‌هایی که نیازمند اعزام دانشجو به خارج هستند و ضوابط خاصی که باید داوطلبان بدانند مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت های بورس خارج براساس نمره آزمون، برخورداری داوطلب از یک کف معدل، یک سن مشخص و سوابق پژوهشی در دوره های قبل، امتیازبندی شده به همراه نمره آزمون جمع بندی شده و سپس مشخص می شود این ظرفیت به هیچ عنوان قابل تبدیل به بورس داخل نیست.

صدیقی در خصوص بورس داخل سال 93 نیز گفت: بورس داخل براساس اعلام مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم و دفتر جذب در سال آینده مشخص می شود و ما از آنها خواسته ایم که ظرفیت مورد نیاز دانشگاه‌ها برای بورس داخل را اعلام کنند.

وی تاکید کرد: دانشگاه‌های بزرگ نیاز به بورس داخل ندارند چرا که به اندازه کافی فارغ التحصیل دکتری وجود دارد و می توانند از میان آنها هیات علمی مورد نیاز خود را انتخاب کنند.

رئیس سازمان اموردانشجویان افزود: بورس داخل عمدتا به دانشگاه‌های دورتر، مناطق کوچکتر و رشته های خاص، محدود خواهد شد چون آنها نیازمند هستند از قبل یک عده‌ای را  داشته و تعهد خدمت بگیرند برهمین اساس برای دانشگاه‌های بزرگ بورس داخل به حداقل می رسد.

وی یادآورشد : برای بورس خارج مصاحبه علمی هم خواهد بود و گزینش توسط مرکز گزینش وزارت علوم انجام شده و برای بورس داخل نیز بعد از اینکه دانشگاه‌ها افراد را معرفی کردند احتمالا بررسی می شود که آیا مثل سابق مصاحبه باشد یا معرفی دانشگاه کفایت می کند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس