احتمال چندنرخی شدن شهریه دانشگاه آزاد (92/12/2)

ایران کنفرانس

احتمال چندنرخی شدن شهریه دانشگاه آزاد

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به اینکه واحدها در رشته های مهندسی و پزشکی در نوع ارائه خدمات متفاوت هستند ضروری است که این واحدها با توجه به رتبه، نوع خدمات و منطقه جغرافیایی، خدمات متفاوتی ارائه کنند.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر ناصر اقبالی رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر افزایش شهریه مناسب با هزینه ها و تورم گفت: درحال حاضر با تورم 40 درصدی و پذیرش 600 هزار دانشجو روبه رو هستیم و این در حالیست که دانشجو در سال های آتی کاهش و تورم هم افزایش می یابد و روسای واحدها درخواست افزایش شهریه متناسب با رتبه دانشگاه، منطقه جغرافیایی و نوع خدمات دارند چرا که دانشگاه ها در رشته های پزشکی و مهندسی در نوع ارائه خدمات متفاوتند.

وی همچنین گفت: 7000 رشته محل دانشگاه آزاد اسلامی داوطلب ندارد و 400 هزار صندلی واحدهای دانشگاهی خالی ماند

 

وی درباره ارائه نتایج کار کمیسیون آزمون گفت: کمیسیون آزمون به کمیسیون درآمد، هزینه و شهریه تبدیل شده بود.

اقبالی ادامه داد: در کشور حدود 20 هزار رشته محل داریم که این رشته محل ها در دوسال گذشته بالاترین میزان پذیرش دانشگاه را با جذب 600 هزار دانشجو داشته اند و این در حالیست که ظرفیت دانشگاه یک میلیون نفر است.

رئیس مرکزآزمون دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به درخواست روسای واحدها گفت: روسای واحدها درخواست ساماندهی پذیرش دانشجو در مراکزو آموزشکده های فاقد داوطلب را داشته اند چرا که درحال حاضر 100 آموزشکده ما اعلام نتیجه کمتر از 200 نفر دارند که در این میان در بهترین شرایط نصف داوطلبان ثبت نام می کنند.

وی با بیان اینکه توسعه پزشکی مورد تایید است گفت: پیش از توسعه پزشکی باید شهریه های این بخش اصلاح شود چرا که درحال حاضر منابع و شهریه سایر رشته ها به پزشکی تزریق می شود و توسعه پزشکی درحال حاضربرای واحدها زیان ده است و بیمارستان ها به صورت کلی ضررده هستند.

اقبالی ادامه داد: ماموریت دانشگاه درمان نیست و از پیشنهاد استفاده از بیمارستان های تامین اجتماعی و خصوصی استقبال می کنیم حتی اگر کل شهریه را به بیمارستان ها بدهیم مقرون به صرفه است.

وی با اعلام نگرانی روسای واحدها از توسعه پردیس ها گفت: روسای واحدها در جلسات کمیسیون اعلام کردند درحالیکه مقاطع کاردانی و کارشناسی ما تعطیل می شود پردیس ها اقدام به ساخت و ساز می کنند و تصور می کنند این موضوع مغایر توسعه یکپارچه دانشگاه است و نباید در بازار رقابت آموزش عالی برای خودمان رقیب درست کنیم و البته این اظهارات بدون توجه به رشته های مورد پذیرش درپردیس ه

 

رئیس مرکزآزمون دانشگاه آزاد اسلامی درادامه با بیان اینکه در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد بهمن ماه 3700 رشته محل وجود داشت گفت: در این میان پذیرش 800 رشته محل صفر و پذیرش 1200 رشته محل کمتر از 10نفر بود و ضروری است به سمت پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد و استفاده از ظرفیت داوطلبان بومی گام برداریم.

اقبالی در ادامه خبر داد:‌ از 3700 رشته محل مورد اشاره در مقطع ارشد هزار رشته محل بدون آزمون شده و در اختیار واحدها قرار می گیرند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری آزمون ارشد در واحدهای دانشگاه آزاد گفت: وزیرعلوم نیز از دانشگاه آزاد اسلامی برای برگزاری مناسب این آزمون با توجه به عقب افتادن آن تشکر کرد.

اقبالی همچنین با تاکید بر افزایش شهریه مناسب با هزینه ها و تورم گفت: درحال حاضر با تورم 40 درصدی و پذیرش 600 هزار دانشجو روبه رو هستیم و این در حالیست که دانشجو در سال های آتی کاهش و تورم هم افزایش می یابد و روسای واحدها درخواست افزایش شهریه متناسب با رتبه دانشگاه، منطقه جغرافیایی و نوع خدمات دارند چرا که دانشگاه ها در رشته های پزشکی و مهندسی در نوع ارائه خدمات متفاوتند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس