انتشار دفترچه سؤالات کنکور دکتری 93 (92/12/16)

ایران کنفرانس

انتشار دفترچه سؤالات کنکور دکتری 93

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 93 توسط 90 درصد داوطلبان، از اعلام نتایج اولیه این آزمون در اواخر فروردین ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر ابراهیم خدایی در حاشیه بازدید از برگزاری آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 93 در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه 240 هزار و 367 نفر در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: از این تعداد 42 درصد زن و 58 درصد مرد هستند.

وی افزود: حدود 90 درصد داوطلبان ثبت‌نام کننده، کارت ورود به جلسه آزمون خود را دریافت کرده‌اند که این تعداد حدود 216 هزار نفر است.

رئیس سازمان سنجش با بیان اینکه این آزمون در یک نوبت برگزار خواهد شد، تصریح کرد: داوطلبان در صبح امروز جمعه (شانزدهم اسفند ماه) در یک نوبت ابتدا به سؤالات تخصصی و سپس به سؤالات آزمون عمومی و استعداد تحصیلی پاسخ خواهند داد.

خدایی با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون دکتری 93، اواخر فروردین اعلام می‌شود، گفت: داوطلبان مجاز از نیمه اول اردیبهشت ماه می‌توانند انتخاب رشته کنند که پس از آن فرآیند معرفی داوطلبان به دانشگاه‌ها برای بررسی سوابق علمی، پژوهشی و آموزشی در اواخر اردیبهشت ماه سال آینده انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال‌های قبل سؤالات آزمون را بر روی سایت سازمان سنجش قرار نمی‌دادیم، اظهار کرد: دفترچه سؤالات آزمون دکتری 93 امروز جمعه (شانزدهم اسفند ماه) از ساعت 18 به تدریج روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت، بنابراین از داوطلبان می‌خواهیم اگر می‌خواهند به سؤالات دسترسی داشته باشند، به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

رئیس سازمان سنجش افزود: البته فرآیند قرار گرفتن دفترچه سؤالات روی سایت از ساعت 18 به صورت تدریجی انجام خواهد گرفت.

خدایی با اشاره به انتشار کلید اولیه سؤالات آزمون در روز پنجشنبه (بیست و دوم اسفند ماه) سال جاری، گفت: نتایج نهایی آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 93، نیمه شهریور ماه سال آینده اعلام خواهد شد.

وی همچنین درباره نظرسنجی‌های انجام گرفته از داوطلبان این آزمون، تصریح کرد: نظرسنجی در نظر گرفته شده برای این آزمون کاملا مشابه آزمون کارشناسی ارشد است که بر اساس آن چهار پرسش در رابطه با بحث‌های روز از جمله فعالیت تشکل‌های دانشجویی، ایجاد نشاط و امید در دانشگاه‌ها، مشکلات دانشجویان و ... از داوطلبان پرسیده می‌شود

رئیس سازمان سنجش درباره نظرسنجی انجام گرفته از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد، اظهار کرد: نتایج این نظرسنجی استخراج شده و به زودی اعلام خواهد شد. همچنین نتایج نظرسنجی آزمون دکتری نیز پس از بررسی‌های انجام گرفته، اعلام می‌شود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس