آغاز انتخاب رشته آزمون دکتری / توصیه‌های رییس سازمان سنجش (93/2/3)

ایران کنفرانس

آغاز انتخاب رشته آزمون دکتری/ توصیه‌های رییس سازمان سنجش

رییس سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز انتخاب رشته داوطلبان مجاز آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 93 از امروز چهارشنبه، سوم اردیبهشت ماه خبر داد.

دکتر ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری سال 93 از ظهر یکشنبه (31 فروردین ماه) از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: داوطلبانی که براساس مندرجات کارنامه اولیه، مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند، باید از امروز، چهار‌شنبه سوم اردیبهشت تا روز شنبه ششم اردیبهشت نسبت به ثبت حداکثر 50 کد رشته‌ محل در سایت این سازمان اقدام کنند.

وی افزود: به داوطلبان توصیه می‌شود ابتدا نسبت به مطالعه دقیق مندرجات دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و سایت دانشگاه‌های مورد نظر اقدام کرده و سپس کد رشته‌ محل‌های مورد علاقه خود از کد رشته‌ محل‌های مربوط به رشته امتحانی را انتخاب و آن‌ها را به ترتیب اولویت‌ علاقه، مرتب کرده و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام کنند.

رییس سازمان سنجش با بیان اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون از روز یکشنبه، روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است، اظهار کرد: نتایج اولیه به صورت چند برابر ظرفیت پذیرش در هر کد رشته امتحانی و براساس نمره کل حاصل از 80% نمره آزمون و 20% معدل (شامل معدل‌های تراز شده مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه‌ای) و با توجه به کدرشته امتحانی که داوطلب درآزمون آن شرکت کرده، اعلام شده است.

خدایی با بیان اینکه افراد مجاز به انتخاب رشته با توجه به نمره اکتسابی، کد محل انتخابی و ظرفیت رشته محل‌ها و در مقایسه با سایر داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، برای مصاحبه و بررسی سوابق تحصیلی به کدرشته محل‌ها معرفی خواهند شد، تصریح کرد: بدیهی است فردی که مجاز به انتخاب رشته می‌شود، در صورت عدم احراز شرایط لازم در مقایسه با سایر انتخاب رشته‌کنندگان برای شرکت درمرحله بررسی سوابق علمی وآموزشی (مصاحبه) معرفی نخواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: پس از انتخاب رشته توسط داوطلبان با توجه به ظرفیت هر کد رشته محل دانشگاهی و بر اساس اولویت کد رشته محل‌های انتخابی و نمرات علمی آزمون و با در نظر گرفتن سایر ضوابط (از جمله سهمیه رزمندگان، مربی و ...) از بالاترین نمره تا چند برابر ظرفیت هر کدرشته محل، فهرست اسامی داوطلبان واجد شرایط شرکت در مرحله بررسی سوابق علمی، آموزشی وپژوهشی (مصاحبه) استخراج و در اوایل نیمه دوم اردیبهشت ماه 1393 به منظور شرکت در مصاحبه و بررسی سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی از طریق سایت سازمان اعلام خواهد شد.

رییس سازمان سنجش با بیان اینکه هر داوطلب حداکثر به پنج کد رشته محل معرفی می‌شود، گفت: داوطلبانی که اسامی آنها برای شرکت در مرحله بررسی سوابق علمی، آموزشی وپژوهشی اعلام می‌شود، باید با توجه به جدول زمانی اعلام شده در اطلاعیه‌ای که به همراه اسامی درج می‌شود، با به همراه داشتن مدارک لازم به شرح مندرج در اطلاعیه ذیربط و مدارکی که مورد نظر دانشگاه مصاحبه‌ کننده است، با توجه به اطلاعات مندرج در سایت هر دانشگاه به موسسات آموزش عالی ذیربط مراجعه و در مصاحبه شرکت کنند.

خدایی افزود: پس از انجام مرحله بررسی سوابق علمی، آموزشی وپژوهشی (مصاحبه) و اعلام نمرات از طرف دانشگاه‌های پذیرنده، گزینش نهایی داوطلبان براساس نمره کل نهایی حاصل از 30% نمره علمی آزمون (نمره کل اولیه) و 70% نمره مربوط به مرحله بررسی سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی واصله از دانشگاه و اولویت کدرشته ‌محل‌هایی که برای مصاحبه معرفی شده‌اند و همچنین نتیجه بررسی صلاحیت‌های عمومی صورت خواهد گرفت که در نهایت فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی در نیمه اول شهریورماه 1393 اعلام خواهد شد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس