رتبه ایران در پایگاه استنادی اسکوپوس/ میزان تولیدات علمی ایران در 3 سال اخیر (93/2/15)

ایران کنفرانس

رتبه ایران در پایگاه استنادی اسکوپوس/ میزان تولیدات علمی ایران در 3 سال اخیر

به گزارش ایران کنفرانس و به  نقل از اداره روابط عمومی و همکاری های علمی بین المللی  پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ( ISC ) و مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، دکتر جعفر مهراد سرپرست ISC اعلام کرد: پایگاه استنادی اسکوپوس دومین نظام استنادی معتبر جهان است. این پایگاه در شهر آمستردام هلند واقع است و به کمپانی بزرگ نشر جهان یعنی الزویر که 400 سال سابقه نشر دارد وابسته است.

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری گفت: نظام استنادی اسکوپوس در حدود 20 هزار از بهترین مجلات جهان را نمایه سازی می کند و نظر به ثبت و نمایه سازی نشریات بیشتر در این نظام استنادی حضور علمی کشور های جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران نیز در این نظام استنادی پربارتر است.

مهراد اظهار داشت: دانشگاه ها و موسسات پژوهشی کشور از سال 1390 تا 1393 بیشترین تولیدات علمی را در این نظام استنادی ثبت کرده و با گشودن افق های تازه در حوزه علم و فناوری روحی تازه در علوم مختلف علمی دمیده اند.

وی گفت: ایران در سال 1390 برابر با سال 2011 میلادی 38746 مدرک که شامل 5/1 درصد از کل تولیدات علمی جهان می باشد تولید نموده و رتبه 17 را به خود اختصاص داده است.

سرپرست ISC گفت: در سال 1391 برابر با سال 2012 میلادی این رقم به 40104 مدرک افزایش یافته که در تاریخ سنجش تولیدات علمی کشور بی سابقه است. در اینجا سهم ایران از کل تولید علم جهان 6/1 درصد است که در این وضعیت نیز ایران رتبه 17 تولید علم جهان را در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: بررسی میزان تولیدات علمی کشور در سال 1392 برابر با سال 2013 میلادی در پایگاه استنادی اسکوپوس نشان می دهد که کل تولیدات علمی ایران 39099 مدرک است. سهم تولید علم ایران از کل تولید علم جهان 5/1 درصد بوده که از نظر رتبه در جایگاه 17 تولید علم نشسته است.

مهراد ادامه داد: آمار مربوط به سال 2014 میلادی که تنها چهار ماه از آن سپری شده است نشان می دهد که در این فاصله زمانی، ایران 10916 مدرک در مجلات معتبر بین المللی منتشر کرده و در اسکوپوس نمایه سازی شده است.

چهره ماندگار علمی کشور افزود: جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر در پی کسب شکوفایی علمی و نوآوری است. توجه به سرمایه گذاری بیشتر در آموزش عالی و تحقیقات علمی و نیز سرمایه گذاری در زیرساخت ها به استحکام زیربنای علمی کشور کمک خواهد کرد.

سرپرست ISC خاطرنشان کرد: غفلت از این موضوع با اهمیت و عدم توجه کافی و پشتیبانی لازم از پیشرفت های حاصله آسیب های جدی بر زیربنای علمی ایران وارد خواهد کرد.

وی افزود: در سه سالی که آمار تولید علم ایران برگرفته از پایگاه استنادی اسکوپوس ارائه شد ایران همواره با توجه به گزارش های منتشر شده مقام 15  تولید علم جهان را در اختیار داشت.

مهراد گفت: تنزل به رتبه 17 موضوعی است که باید از سوی مقامات مسئول در آموزش عالی و تحقیقات علمی باید مورد کنکاش قرار گیرد.

وی در پایان اظهار داشت: در اینجا تایوان و فدراسیون روسیه از ایران پیشی گرفته و رتبه های 15 و 16 جهان را به خود اختصاص داده اند.

 

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس