جزییات کنکور 93 اعلام شد (93/3/23)

ایران کنفرانس

جزییات کنکور 93 اعلام شد

درحالی که حدود دو هفته به برگزاری آزمون سراسری باقی مانده است، جزییات آمار داوطلبان و تاریخ های برگزاری این آزمون منتشر شد.

حسین توکلی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» ایسنا، با بیان اینکه ثبت نام داوطلبان آزمون سراسری سال 93 برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه،‌ نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری،‌ مجازی و بین الملل دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و همچنین برای کد رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد، پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی در دو مرحله انجام شده است، گفت: با توجه به آمار ثبت نام کنندگان در هر دو مرحله، تعداد یک میلیون و31 هزار و 322 نفر متقاضی ثبت‌نام و شرکت در این آزمون شدند.

وی افزود: از این تعداد 608 هزار و 852 داوطلب معادل 59.04 درصد داوطلبان زن و 422 هزار و 470 داوطلب معادل 40.96 درصد داوطلبان مرد هستند.

مشاورعالی سازمان سنجش با اشاره به آمار ثبت نام کنندگان به تفکیک گروه‌های آزمایشی اظهارکرد: در گروه علوم ریاضی و فنی 222 هزار و 507 داوطلب، در گروه علوم تجربی 522 هزار و 833 داوطلب، ‌درگروه علوم انسانی 263 هزار و 72 داوطلب، در گروه هنر 13 هزار و 727 داوطلب و درگروه زبان‌های خارجی 9183 داوطلب ثبت نام کرده‌اند که مجموع داوطلبان نسبت به آزمون سال 92، 52 هزار و 249 نفر، نسبت به سال 91، تعداد 34 هزار و 952 داوطلب، نسبت به سال 90، تعداد 101 هزار و 655 داوطلب و نسبت به سال 89 تعداد 255 هزار و 491 داوطلب کاهش داشته است.

توکلی با اشاره به داوطلبان علاقمند به ثبت‌نام در گروه آزمایشی دوم یعنی گروه‌های هنر یا زبان‌های خارجی گفت: تعداد 43 هزار و 514 داوطلب علاقمندی خود را به شرکت در گروه هنر علاوه بر گروه آزمایشی اول اعلام کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین 119 هزار و 793 داوطلب نیزعلاقمندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی زبان خارجی اعلام کرده‌اند.

مشاورعالی سازمان سنجش با اشاره به توزیع کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای مربوط از روز یکشنبه اول تیرماه تصریح کرد:‌ کارت شرکت در آزمون داوطلبان و برگ راهنما از روز یکشنبه اول تیرماه روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد.

توکلی با بیان اینکه آزمون عمومی و اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی به طور جداگانه و هر کدام در یک نیمروز برگزار می‌شود، گفت: هر داوطلب برای شرکت در جلسه آزمون باید کارت همان آزمون را در اختیار داشته باشد. بنابراین داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی ثبت‌نام کرده‌اند به ترتیب دو یا سه کارت شرکت در آزمون دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به تعداد کارت‌های صادر شده برای داوطلبان اظهارکرد:‌ جمعا یک میلیون و 194 هزار و 629 کارت ورود به جلسه صادر شده است.

مشاورعالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: بنابراین تعداد کارت‌های صادره برای گروه‌های علوم ریاضی و فنی، تجربی و علوم انسانی مطابق تعداد واقعی داوطلبان و کارت‌های صادر شده برای گروه هنر و زبانهای خارجی به ترتیب 57 هزار و 241 و 128 هزار و 976 کارت است.

وی تاکید کرد: کارت شرکت در آزمون داوطلبان و برگ راهنمای مربوطه از روز یکشنبه اول تیرماه 1393 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار داده خواهد شد. فهرست رشته‌های دارای شرایط خاص و شرایط و ضوابط هر رشته که به روش متمرکز در این آزمون دانشجو می‌پذیرند نیز به طور جداگانه و همزمان با توزیع کارت اینترنتی برروی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار داده می‌شود و در نشریه پیک سنجش روز دوشنبه دوم تیرماه نیز درج خواهد شد.

 

توکلی ادامه داد: داوطلبان علاقه‌مند به این گونه رشته‌ها ضرورت دارد با مطالعه دقیق اطلاعیه مذکور در صورت واجد شرایط بودن و علاقه‌مند بودن بر اساس ضوابط مربوطه، حداکثر تا 14 تیرماه 93 نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های بورسیه یا دارای شرایط خاص گروه آزمایشی انتخابی خود اقدام و در فرم مربوطه مشخص کنند.

به گفته وی، داوطلبانی که در زمان ثبت نام آزمون موفق به اعلام علاقه‌مندی برای شرکت در گزینش دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی نشده‌اند نیز می‌توانند با پرداخت مبلغ 58 هزار ریال از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به علامت‌گذاری مورد مذکور از تاریخ 2 تیر ماه تا 9 تیر ماه 93 اقدام کنند.

 

توکلی با بیان اینکه آزمون سراسری سال 93 در صبح و بعد ازظهر روزهای پنج شنبه (پنجم تیر) و جمعه (ششم تیرماه) و همچنین صبح شنبه (هفتم تیرماه) در364 شهرستان و بخش و 15 کشور خارجی برگزار می‌شود، گفت: آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در صبح و گروه آزمایشی هنر در بعد از ظهر روز پنج شنبه5 تیرماه برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی نیز در صبح و گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در بعد از ظهر روز جمعه (ششم تیرماه) و همچنین آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی در نوبت صبح روز شنبه (هفتم تیرماه) برگزار می‌شود.

مشاورعالی سازمان سنجش با بیان اینکه این آزمون برای داوطلبان هر یک از گروه‌های آزمایشی در یک مرحله برگزار می‌شود ‌و داوطلبان آنها در یک جلسه به سوالات عمومی و اختصاصی گروه انتخابی خود پاسخ می‌دهند، اظهار کرد: سوالات آزمون عمومی و اختصاصی برای داوطلبان،‌ تستی چهارگزینه‌ای و از کتب اعلام شده دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی نظام جدید سالی واحدی که در دفترچه شماره یک آزمون درج شده، طراحی شده است.

توکلی خاطر نشان کرد: ‌در طراحی سوالات هر درس از بخش، قسمت، مبحث یا فصولی که وزارت آموزش و پرورش بر مبنای بخشنامه‌های رسمی مطالب آن را حذف کرده، سوال طراحی نخواهد شد.

وی با بیان اینکه سوالات آزمون سراسری سال 93 مانند 92 مفهومی خواهد بود، تصریح کرد: مفهومی بودن سوالات به منزله دشوار بودن آنها نیست؛ بلکه نشان دهنده آن است که کسانی که کتب درسی را مطالعه کرده باشند، می‌توانند به سوالات پاسخ دهند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس