ارائه 6 واحد درسی برای دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در تابستان (93/4/7)

ایران کنفرانس

ارائه 6 واحد درسی برای دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در تابستان

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، براساس این طرح دانشجویان مقطع کارشناسی به جای گذراندن دو ترم در یک سال، می‌توانند سه ترم تحصیلی داشته باشند و علاوه‌بر ترم‌های مهرماه و بهمن ماه، ترم تابستان هم در صورت استقبال دانشجویان به‌عنوان یک ترم تحصیلی محسوب خواهد شد. این در حالی است که هیچ اجباری در گذراندن این سه ترم وجود ندارد و ترم تابستان صرفا برای دانشجویانی که تمایل دارند تحصیلشان در مقطع کارشناسی زودتر به پایان برسد در نظر گرفته شده است.

ترم تابستانی برای دانشجویان علاقه‌مندی در نظر گرفته شده است که می‌خواهند در زمان کوتاه‌تری فارغ‌التحصیل شوند و یک ترم استاندارد 8 هفته‌ای برای تابستان تعریف شده است، مدت دوره تابستان، بدون احتساب زمان ثبت‌نام، امتحانات و اعلام نمرات امتحانی، هشت هفته (هر هفته دو جلسه) است. تقویم تحصیلی سالانه دو هفته قبل از شروع ثبت‌نام نیمسال اول، توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی آموزشی به واحد‌های دانشگاهی ابلاغ خواهد شد.

همچنین معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با صدور بخشنامه‌ای خواستار اطلاع رسانی مناسب در خصوص واحدهای ارائه شده دوره تابستان در وبگاه دانشگاه برای اخذ دروس مورد نظر توسط دانشجویان متقاضی کلیه واحدهای دانشگاهی شد.

در این بخشنامه تاکید شده است که دانشجویان حتی در صورت ارائه دروس در واحد دانشگاهی خود می توانند در واحدهای دانشگاهی دیگر در ترم تابستان ثبت نام کنند.

براساس این دستورالعمل تعداد مجاز واحد‌های درسی قابل ارائه در دوره تابستان برای دوره‌های کاردانی و کارشناسی حداکثر 10 واحد و برای دوره کارشناسی‌ارشد تا شش واحد و دکترا تا چهار واحد است و تعداد کل ساعات هر واحد دروس نظری و عملی در ترم تابستان، همانند میزان ساعات آن دروس در نیمسال‌های اول و دوم هر سال تحصیلی است.

اخذ شهریه ثابت از دانشجویان در دوره تابستان هم نصف ترم‌های اول و دوم است، به این شکل که شهریه ثابت در دوره تابستان در ازای اخذ شش واحد درسی و کمتر، نصف شهریه ثابت و در صورت اخذ بیش از 6 واحد تا حداکثر 12 واحد، دو سوم شهریه ثابت به همراه شهریه واحد‌های انتخابی لحاظ شده است.

تمامی واحد‌ها و مراکز آموزشی باید از سال تحصیلی 94-93 تقویم تحصیلی جدید را همراه با دوره تابستان اجرا کنند. در این دوره هیچ‌گونه محدودیتی برای میهمانی دانشجویان وجود ندارد و دانشجویان واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند در ترم تابستان در هر واحدی که درس مورد نظرشان ارائه می‌شود، با معرفی واحد مبدا ثبت‌نام کنند.

البته دانشگاه آزاد برای تابستان 93 استثنایی قائل شده است و آن این است که برگزاری دوره تابستان برای مقاطع کاردانی و کارشناسی تا سقف هشت واحد برای واحد‌های بسیار بزرگ و جامع الزامی است و سایر واحد‌ها همانند گذشته و برابر با آیین‌نامه می‌توانند مجری دوره تابستان باشند.

به گفته حسین غریبی معاون آموزشی دانشگاه آزاد دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی با اخذ 12 واحد درسی در دوره تابستان دانش آموخته می شوند، همچنین دانشجویان دارای معدل بالاتر از 17، می توانند در این دوره تا 12 واحد درسی اخذ کنند.

آخرین بروزرسانی (شنبه ، 7 تیر 1393 ، 17:25)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس