گنجاندن "ساعت فرهنگی" در تقویم دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد (93/4/7)

ایران کنفرانس

گنجاندن "ساعت فرهنگی" در تقویم دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با توجه به اهمیت همه بخش‌های دانشگاه در فعالیت‌های فرهنگی- اجتماعی و با توجه به مصوبه نهمین نشست شورای راهبردی فرهنی و اجتماعی در مورد اختصاص 120 دقیقه وقت آزاد هفتگی تحت عنوان«ساعت فرهنگی» در واحدها و مراکز دانشگاهی، موضوع گنجاندن«ساعت فرهنگی» در تقویم دانشگاهی ابلاغ شد.

طبق بخشنامه مذکور روسای واحدها و مراکز دانشگاهی موظفند با هماهنگی معاونان آموزشی و فرهنگی و با رییس دفتر فرهنگ ، 120 دقیقه وقت آزاد و مفید را به صورت هفتگی و در بین ساعات درسی به صورت ثابت و فراگیر جهت فراغت، حضور و مشارکت اقشار دانشگاهی( دانشجو، استاد و کارمند) در برنامه‌های فرهنگی- اجتماعی در نظر گرفته وعملیاتی کنند.

در این بخشنامه ساعت فرهنگی 120 دقیقه وقت آزاد و سراسری در واحدها و مراکز دانشگاهی تعریف شده که جامعه هدف ، فارغ از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در برنامه‌های فرهنگی- هنری حضور یافته یا مشارکت می‌کند.

در این بازه زمانی دانشگاهیان علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی که در طول هفته انجام می‌دهند، با آگاهی از فراغت دانشگاه و در اختیار بودن کلیه امکانات در زمینه‌های مرتبط، در سطح واحدها و مراکز آموزشی اقدام به اجرا برنامه‌های مختلف می‌کنند و از سویی کانون‌ها و مجامع فرهنگی و هنری قادر خواهند بود تا علاوه بر ایام هفته، کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی ویژه اعضا و یا دانشگاهیان را نیز در این ساعت برگزار کنند.

به گزارش آنا، برخی از این برنامه‌ها برگزاری کلاس‌های تفسیر و آموزش قرآن کریم، اجرای هنرهای نمایشی اعم از تئاتر، فیلم و جلسات نقد آن، برپایی کارگاه‌های آموزشی در زمنیه‌های فرهنگی- هنری و اجتماعی با مشارکت دانشگاهیان، برگزاری سمینارها و کنگره‌های مرتبط با موضوعات فرهنگی و اجتماعی، برگزاری کلاس‌های آزاد اندیشی و مناظره‌های سیاسی اجتماعی، برگزاری مسابقات فرهنگی- اجتماعی و برگزاری جلسات مشاوره‌ای فرهنگی و مذهبی است.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس