وزارت علوم برای مبارزه با "پایان‌نامه فروشی" دست به کار شد (93/4/22)

ایران کنفرانس

وزارت علوم برای مبارزه با "پایان‌نامه فروشی" دست به کار شد

معاون حقوقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام اینکه طی روزهای آینده لایحه ممنوعیت خرید و فروش پایان‌نامه به امضای وزیر علوم خواهد رسید، گفت: طی این لایحه با افراد یا بنگاه‌هایی که اقدام به خرید و فروش پایان‌نامه می‌کنند مطابق قوانین مجازات اسلامی برخورد خواهد شد.

سعدالله نصیری قیداری در گفت‌و‌گو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، افزود: این لایحه به دو بخش تقسیم می‌شود. یک بخش مربوط به اساتید و دانشجویان است که در داخل آموزش عالی هستند و بخش دیگر مربوط به افراد و بنگاه‌هایی است که خارج از آموزش عالی به قصد انتفاع اقدام به خرید و فروش پایان‌نامه می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه در داخل آموزش عالی نیاز به تصویب قانون نیست، اظهار کرد: با توجه به مقررات هیأت انتظامی اساتیدی که تخلفی با عنوان سوء‌استفاده‌ از نتایج تحقیقاتی دیگران انجام داده باشند، برخورد می‌شود.

نصیری قیداری با اشاره به اینکه با تخلفات دانشجویان نیز برخورد خواهد شد افزود: در مورد دانشجویان نیز بنا شده در قوانین کمیته‌های انضباطی دو بند اضافه شود که این مسئله به امضای وزیر علوم و وزیر بهداشت خواهد رسید و نیازی به تصویب قانون نیست.

معاون حقوقی وزارت علوم با تأکید بر اینکه در خارج از آموزش عالی با خلاءهای قانونی روبرو هستیم، گفت: لایحه‌ای در این زمینه تدوین شده که پس از امضای وزیر علوم به دولت می‌رود تا به مجلس ارائه شود.

وی با اشاره به جزئیات این لایحه اظهار کرد: طبق این لایحه چنانچه فردی تخلفی به عنوان شخص حقیقی در این زمینه انجام دهد، بر اساس بند 7 ماده 9 مجازات اسلامی با او برخورد می‌شود.

نصیری قیداری با تأکید بر اینکه با بنگاه‌هایی که اقدام به خرید و فروش پایان‌نامه کنند با اشد مجازات برخورد می‌شود، افزود: طبق این لایحه با این بنگاه‌ها مطابق بند یک ماده 9 برخورد می‌شود، البته لازم به ذکر است این بنگاه‌ها باید با معرفی وزارت علوم و وزارت بهداشت باشد تا نیروی انتظامی اقدام و بنگاه‌ها را تا رسیدگی به تخلفات آن‌ها پلمپ کند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس