اعلام اسامی مجازین کنکور در نیمه اول مرداد (93/4/28)

ایران کنفرانس

اعلام اسامی مجازین کنکور در نیمه اول مرداد

هر ساله پس از برگزاری آزمون سراسری و نزدیک شدن به زمان اعلام نتایج اولیه، مؤسسات و آموزشگاه‌ های مجاز و غیرمجاز بسیاری اقدام به انجام تبلیغات فراگیر به منظور راهنمایی داوطلبان واجد شرایط انتخاب رشته در این دوره زمانی می‌کنند.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، اما آنچه که رعایت آن در سال جاری از سوی داوطلبان و همین طور والدین آنان حساسیت ویژه‌ای را می‌طلبد، تغییرات عمده‌ای است که از سوی سازمان سنجش براساس ضوابط و مقررات مصوب مراجع قانونی در فرایند پذیرش و گزینش دانشجو در آزمون سراسری 1393 که در اوایل تیرماه برگزار شد (در مقایسه با سال‌های پیش از آن) صورت گرفته است. این تغییرات به طور عمده مبتنی بر دو محور است:

محور اول قانون و مصوبه جلسه اول کارگروه است، تأثیر قطعی 25 درصدی سوابق تحصیلی داوطلبان در آزمون سراسری اخیر و ملاک قرار گرفتن آن در پذیرش و گزینش آنها در این آزمون بر اساس نمره کلی که از حاصل جمع سوابق تحصیلی و نمره آزمون داوطلبان ساخته می‌شود. در سال‌های گذشته دو نمره کل، یکی بر اساس نمرات آزمون و بدون تأثیر سوابق تحصیلی و دیگری براساس نمرات آزمون و تأثیر مثبت سوابق تحصیلی برای داوطلبان ذی‌ربط محاسبه می‌شده است. در صورتی که در آزمون سراسری سال 93 یک نمره کل بر اساس نمرات آزمون سراسری داوطلبان همراه با تأثیر قطعی سوابق تحصیلی، محاسبه می‌شود و در پذیرش و گزینش علمی داوطلبان همین نمره کل ملاک عمل قرار می‌گیرد و اصولاً آخرین نمرات سال‌های گذشته قابل مقایسه با سال جاری نخواهد بود.

محور دوم نیز قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است تغییراتی که در نحوه اعمال سهمیه مربوط به ایثارگران بر اساس قانون مصوب مراجع قانونی صورت گرفته است.

دکتر توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی ایسنا با توجه به موارد مذکور، به داوطلبان و والدین آنها توصیه کرد که به هیچ وجه تحت تأثیر تبلیغات مؤسسات و آموزشگاه‌های مجاز و غیرمجاز درباره انتخاب رشته قرار نگیرند.

وی با اشاره به ادعای برخی موسسات مبنی بر فعالیت زیرمجموعه سازمان سنجش تاکید کرد: سازمان سنجش یک سازمان مستقل است و هیچ شعبه‌ای ندارد . داوطلبان نباید به موسساتی که به اسم سازمان سنجش انتخاب رشته می‌کنند اعتماد کنند.

توکلی با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون سراسری 1393 در نیمه اول مرداد اعلام می‌شود، افزود: نتایج اولیه به صورت کارنامه تنظیم شده و در نیمه اول مرداد روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

وی درمورد انتخاب رشته تاکید کرد: اگر داوطلبان برای انتخاب رشته به مواردی که در پیک سنجش ذکر می‌شود مراجعه کنند در این فرآیند با هیچ مشکلی مواجه نخواهند شد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس