تصویب وام 100 میلیون تومانی ساخت و خرید مسکن استادان (93/4/29)

ایران کنفرانس

تصویب وام 100 میلیون تومانی ساخت و خرید مسکن استادان

معاون اداری مالی وزارت علوم با بیان اینکه بزرگترین چالش این وزارتخانه را طرحهای عمرانی نیمه کاره عنوان کرد و از تصویب وام 100 میلیون تومانی خرید و ساخت مسکن استادان در شورای پول و اعتبار، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین امید از فراهم شدن امکان قانونی تکمیل طرحهای تملک دارایی های سرمایه ای دانشگاهها، موسسات آموزشی و پژوهشی توسط خیّرین خبر داد.

وی با اشاره به حجم وسیع طرحهای عمرانی نیمه کاره دانشگاهها و موسسات آموزشی و پژوهشی، تامین اعتبار لازم برای تکمیل و راه اندازی این طرحهای عمرانی را بزرگترین معضل و چالش وزارت علوم در حوزه فعالیت های عمرانی عنوان کرد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت طرحهای عمرانی نیمه کاره دانشگاهها و موسسات آموزشی و پژوهشی، اظهار داشت: با حجم اعتبارات عمرانی موجود و لحاظ نکردن تورم سالانه، تکمیل طرحهای عمرانی نیمه کاره دانشگاهها و موسسات آموزشی، پژوهشی حداقل بیست سال به درازا می کشد، در این صورت بسیاری از این طرحها قبل از تکمیل و راه اندازی فرسوده خواهند شد و عمر مفید استفاده از این طرحها به شدت کاهش خواهد یافت.

رئیس کمیته خیّرین وزارت علوم با اشاره به خدمات خیّرین در حوزه های مختلف، بهترین و مطمئن ترین راه برای تکمیل و بهره برداری از این طرحها و جلوگیری از فرسوده شدن آن را ورود و حضور خیّرین در این عرصه دانست.

امید با بیان اینکه در گذشته امکان و بستر قانونی لازم برای تکمیل طرحهای تملک دارایی های سرمایه ای دانشگاهها و موسسات آموزشی و پژوهشی به دست خیّرین فراهم نبود، از ظرفیت ایجاد شده در بند (ح) تبصره 20 قانون بودجه سال 1393 و آئین نامه اجرایی آن خبر داد و یادآور شد که با تصویب این آئین نامه در هیات وزیران، بستر و امکان قانونی لازم برای حضور و مشارکت خیّرین در طرحهای عمرانی نا تمام با استفاده از تسهیلات بانکی فراهم شده است.

رئیس کمیته خیّرین وزارت علوم با دعوت از خیّرین برای حضور در عرصه آموزش عالی و تکمیل طرحهای عمرانی نیمه کاره، زیر ساختهای آموزش عالی کشور را جهت حضور خیّرین مناسب و آماده دانست.

به گزارش مهر، وی همچنین میزان تسهیلات جديد ساخت و خرید مسکن اعضای هیئت علمی را اعلام کرد.

امید در اين خصوص، اظهار داشت: تسهیلات ساخت و خرید مسکن اعضای هیئت علمی که پیش از این به ترتیب 350 و 450 میلیون ریال بود، با پیشنهاد وزارت علوم و تصویب شورای پول و اعتبار به مبلغ یک میلیارد ریال افزایش یافت.

وی افزود: اعضای هیئت علمی متقاضی استفاده از تسهیلات مسکن می توانند طبق روال گذشته، با در دست داشتن معرفی نامه از دانشگاه / مؤسسه خود به ستاد امور رفاهی اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مراجعه و در خواست خود را ارائه كنند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس