شرایط جدید پذیرش بدون آزمون ارشد (93/5/10)

ایران کنفرانس

شرایط جدید پذیرش بدون آزمون ارشد

آئین نامه پذیرش بدون آزمون دانشجویان استعدادهای درخشان در دوره کارشناسی ارشد توسط دکتر جعفر میلی منفرد معاون آموزشی وزارت علوم برای اجرا در سال تحصیلی 95-94 ابلاغ شد .

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، براساس ماده یک این آئین نامه ، دانشگاه اختیار دارد حداکثر 10درصد ظرفیت دوره کارشناسی ارشد خود در هر رشته محل را به دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته دوره های روزانه و شبانه حائز شرایط این آئین نامه به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون اختصاص دهد.

دانشجویان متقاضی بهره مندی از این آئین نامه باید پس از شش نیمسال تحصیلی و با گذراندن حداقل 110واحد درسی به لحاظ میانگین کل جزو 10درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند و حداکثر در مدت 8نیمسال فارغ التحصیل شده و برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی تقاضای پذیرش کنند.

همچنین پذیرش بر اساس این آئین نامه صرفا برای یک بار امکان پذیر است و پذیرش دانشجو در رشته های تحصیلی مرتبط به تشخیص گروه آموزشی و تائید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.

بر اساس ماده 2 این آئین نامه دانشگاه اختیار دارد برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم نهایی المپیادهای علمی-دانشجویی را برای ورود به همان رشته یا رشته های مرتبط به تشخیص شورای برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم و با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون پذیرش کند.

بر اساس ماده 3آئین نامه پذیرش بدون آزمون دانشجویان استعدادهای درخشان در دوره کارشناسی ارشد ، تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده مجاز نیست و براساس ماده 4 ، دانشگاه های پیام نور، آزاد اسلامی ، غیر دولتی غیر انتفاعی ، علمی کاربردی و پردیس های بین الملل (خودگردان) مجاز به استفاده از مفاد این آیین نامه برای پذیرش دانشجو نیستند.

در ماده 5این آیین نامه آمده است: دانشگاه می تواند با رعایت شرایط مندرج در این آیین نامه ، فقط یک بار تا اول شهریورماه هرسال نسبت به پذیرش حائزین شرایط ، اقدام نماید . اسامی پذیرفته شدگان نیز باید توسط معاون آموزشی دانشگاه برای تایید صلاحیت عمومی به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال شود و قطعی شدن ثبت نام منوط به تائید سازمان مذکور است.

براساس ماده 6 ،مسئولیت حسن اجرای این آئین نامه و هرگونه پاسخگویی قانونی مترتب برآن برعهده دانشگاه پذیرنده است و نظارت بر اجرا به عهده سازمان سنجش آموزش کشور و شرح و تفسیر آن برعهد معاونت آموزشی وزارت علوم است .

آخرین بروزرسانی (جمعه ، 10 مرداد 1393 ، 18:25)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس