زمان آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها (93/5/11)

ایران کنفرانس

زمان آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها

سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها براساس تقویم آموزشی مصوب وزارت علوم از 15 تا 22 شهریور در کشور آغاز می‌شود.

دکتر عبدالرحیم نوه ابراهیم مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار "دانشگاهی" خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این خبر به ابلاغ تقویم آموزشی سال تحصیلی جدید به دانشگاهها اشاره کرد و گفت: سال تحصیلی جدید دانشگاهها با حضور 4.5 میلیون دانشجو از نیمه دوم شهریورماه در کشور آغاز می‌شود.

وی درباره اختیار دانشگاه‌ها در این باره، اظهار کرد: دانشگاهها و مراکز آموزش عالی می توانند شروع سال تحصیلی خود را بر اساس ملاحظات زمانی و مکانی به مدت یک هفته زودتر یا دیرتر از زمان مذکور تعیین کنند .

وی افزود:‌ هر ترم سال تحصیلی جدید 18 هفته به طول می انجامد که 16 هفته آموزشی و دو هفته فرجه امتحانی است.

به گفته مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم، برای نیمسال دوم طوری برنامه ریزی کرده ایم که نیم سال دوم بهمن ماه آغاز شود و در خرداد ماه پایان یابد.

وی ادامه داد: در تقویم آموزشی نیمسال دوم تعطیلات نوروزی پیش‌بینی شده و امیدواریم مسئولان دانشگاه نیز تدابیری بیاندیشند که کلاس‌های قبل از عید با حضور حداکثری دانشجویان و با کیفیت لازم برگزار شود.

نوه ابراهیم تاکید کرد: تقویم آموزشی مذکور برای تمامی دانشگاه های تحت پوشش وزارت علوم اعم از دولتی، غیردولتی، پیام نور وعلمی کاربردی و ... لازم الاجراست.

وی درباره زمان سال تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد نیز گفت:‌ دانشگاه آزاد دارای تقویم آموزشی مستقلی است اما این تقویم از نظر زمانبندی تفاوت خاصی با دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم ندارد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس