نتایج اولیه کنکور 93 اعلام شد/آغاز انتخاب رشته داوطلبان از چهارشنبه (93/5/12)

ایران کنفرانس

نتایج اولیه کنکور 93 اعلام شد/آغاز انتخاب رشته داوطلبان از چهارشنبه

مشاورعالی سازمان سنجش با اعلام اینکه نتایج اولیه کنکور 93 از دیشب بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است،‌ گفت: دانشجویان با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته می‌توانند از تاریخ 15 تا 22 مردادماه اقدام به انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش کنند.

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، افزود: برای تسهیلات بیشتر داوطلبان با هماهنگی همکاران در سایت سازمان سنجش تصمیم بر این شد تا زودتر از زمان اعلام شده، نتایج اولیه کنکور93 بر روی سایت سازمان سنجش قرار گیرد به همین منظور نتایج از ساعت 22:30 شب گذشته بر روی سایت سازمان به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفته و دانشجویان می‌توانند کارنامه خود را مشاهده کنند.

مشاورعالی سازمان سنجش با بیان اینکه دفترچه انتخاب رشته از روز جمعه بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است، گفت: با توجه به اینکه تمام داوطلبان شرکت کننده در آزمون مجاز به انتخاب رشته هستند، توصیه می‌شود تمامی داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به انتخاب رشته گروه‌های آزمایشی مجاز اقدام کنند.

وی با اشاره به افرادی که در شهرستان‌های دوردست قرار دارند، اظهارکرد: دفترچه انتخاب رشته از روز سه شنبه 14 مردادماه از طریق باجه‌های پستی سراسر کشور در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین باجه پستی دفترچه راهنما را دریافت کنند.

توکلی با توصیه به داوطلبان مبنی بر اینکه موشکافانه دفترچه انتخاب رشته را مطالعه کنند، گفت:‌ توصیه می‌شود شرایط و ضوابط مربوط به گزینش را داوطلبان به خوبی مطالعه کنند.

وی با اشاره به تغییرات گزینش در امسال گفت: یکی از تغییرات این است که سوابق تحصیلی دیپلمه‌های نظام جدید سال 84 به بعد که در سال پیش سوابق تحصیلی آنها فقط تاثیر مثبت در گزینش داشت از امسال به طور قطعی در گزینش تاثیر خواهد داشت به این معنا که می‌تواند هم تاثیر مثبت یا تاثیر منفی داشته باشد.

وی افزد: ‌در دفترچه همچنین سهمیه بندی مربوط به ایثارگران و سایر ضوابط قرار داده شده است.

مشاورعالی سازمان سنجش با بیان اینکه دو شیوه پذیرش همچون سال گذشته وجود دارد، گفت: یک شیوه پذیرش بر اساس نمره آزمون است و کسانی که در آزمون شرکت کرده‌اند نمره آنها و 25 درصد سوابق تحصیلی فارغ التحصیلان نظام جدید به طور قطعی ملاک گزینش قرار خواهد گرفت. همچنین ظرفیت رشته‌هایی که با آزمون پذیرفته می‌شوند در بخش اول دفترچه قرار گرفته است.

توکلی با اشاره به پذیرش داوطلبان در کنکور 93 از طریق بدون آزمون نیز اظهار کرد: شیوه دیگر پذیرش از طریق بدون آزمون است که فقط بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد و ظرفیت رشته‌های آن در بخش دوم دفترچه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه داوطلبان برای انتخاب رشته از تاریخ 15 تا 22 مردادماه فرصت دارند تا به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند، گفت: داوطلبانی که بخواهند از بخش اول دفترچه یا از هر دو بخش استفاده کنند می‌توانند حداکثر 150 کد رشته محل را انتخاب کنند و از میان کد رشته‌ محل‌های گروه آزمایشی خود به ترتیب تقدم علاقه فرم پیش نویس را ابتدا پر کنند و سپس پس از کنترل‌های لازم اقدام به پرکردن فرم انتخاب رشته سایت کنند.

توکلی با اشاره به افرادی که اقدام به ثبت نام در کنکور نکرده‌اند یا در آزمون غایب بوده‌اند، گفت: این افراد می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش اقدام به ثبت نام کنند و فقط با توجه به ضوابط گروه‌های آزمایشی خود را انتخاب و حداکثر 100 کد رشته محل را از بخش دوم دفترچه که مربوط به پذیرش‌های بدون آزمون است انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه برای اطلاعات بیشتر داوطلبان می‌توانند پیک سنجش را از باجه‌های روزنامه فروشی دریافت کنند، گفت: با توجه به تغییرات به وجود آمده یکسری گزارشات نسبت به تغییرات نمره کل سازی رشته‌های بومی، سهمیه بندی و نحوه انتخاب رشته در پیک سنجش قرار گرفته است و توصیه می‌شود داوطلبان حتما این گزارش‌ها را مطالعه کنند.

توکلی در ادامه افزود: همچنین از فردا دوشنبه 13 مرداد یک ویژه نامه راهنمای انتخاب رشته به همراه پیک سنجش در باجه‌های روزنامه فروشی توزیع می‌شود که در این ویژه نامه تمام اطلاعات رشته‌ها و دانشگاه‌ها وجود دارد و داوطلبان می‌توانند اطلاعات کامل برای انتخاب رشته را کسب کنند.

توکلی با بیان اینکه نرم افزار انتخاب رشته نیز از فردا بر روی سایت سازمان قرار خواهد گرفت، اظهارکرد: افراد با مراجعه به سایت سازمان سنجش می‌توانند پرینت پیشنهادی انتخاب رشته خود را دریافت کنند. در این نرم افزار داوطلب با توجه به نمره‌ای که کسب کرده است می‌تواند خود را با داوطلبی که سال گذشته همین نمره را کسب کرده مقایسه کند و شانس قبولی خود را مشاهده کند.

وی افزود: این نرم افزار با توجه به نمره و رتبه افراد 250 کد رشته محل را به داوطلبان پیشنهاد می‌دهد که آنها مختار هستند تا از این رشته‌ها برای انتخاب رشته خود استفاده کنند. مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به اینکه با توجه به شرایط موجود بهترین فرد برای انتخاب رشته خود داوطلب است گفت: از آنجایی که خود داوطلب به شرایط و علایق خود تسلط کامل دارد بهترین فرد برای انتخاب رشته خود داوطلب می‌باشد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس