فرصت دانشگاه آزاد اسلامی به بازماندگان از تحصیل (93/5/15)

ایران کنفرانس

فرصت دانشگاه آزاد اسلامی به بازماندگان از تحصیل

دانشگاه آزاد اسلامی در راستای رفاه حال جوانان و علاقه‌مندان به تحصیل، فرصت بازگشت دانشجویان بازمانده از تحصیل یا ترک تحصیل‌کرده‌ها را بدون دریافت هیچ‌گونه شهریه‌ای اعم از ثابت و متغیر فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، عوامل مختلفی نظیر هزینه‌ها، مشکلات خانوادگی، کاری و ... باعث شده و می‌شود تا دانشجویان و جوانان در دوران تحصیل و یا قبل آن با مشکل مواجه شده و اقدام به ترک تحصیل‌کرده‌ یا از تحصیل باز بمانند و نتوانند در رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهند.

به تازگی اما دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه‌ای در این خصوص صادر کرده که شرایط جدیدی برای بازگشت به تحصیل دانشجویان بازمانده از تحصیل یا ترک تحصیل‌کرده‌ها بدون حساب شدن نیمسال‌های بدون مراجعه و دریافت هیچگونه شهریه‌ای اعم از ثابت و متغیر فراهم می‌کند در عین حال شهریه ثابت نیمسال‌های بدون مراجعه از دانشجو دریافت نشده و باقیمانده شهریه مطابق دانشجویان ورودی جدید محاسبه می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تشریح و تبیین این شرایط جدید برای بازگشت به تحصیل دانشجویان بازمانده از تحصیل یا ترک تحصیل‌کرده‌ها گفت: با توجه به نقش برجسته دانشگاه آزاد اسلامی در تحقق عدالت آموزشی و فراهم کردن امکان تحصیلات عالی در سراسر کشور، تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که به دلایل مختلف از ادامه تحصیل بازمانده، ترک تحصیل کرده یا مراجعه  نکرده‌اند و یا در صورت قبولی ثبت‌نام نکرده یا انصراف داده‌اند، در صورت مراجعه برای ادامه تحصیل، براساس مصوبه کمیسیون موارد خاص آموزشی، می‌توانند با شرایطی ثبت‌نام کنند.

دکتر حمید میرزاده اظهار کرد: واحدهای دانشگاهی و مراکز آموزشی موظف‌اند نسبت به احراز سوابق آموزشی، آزمون و دانشجویی (ازجمله وضعیت نظام وظیفه دانشجویان ذکور که منع ادامه تحصیل نداشته باشند) متقاضی، اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تمامی واحدهای گذرانده شده قبلی دانشجو با حداقل نمره 10 برای مقطع کاردانی و کارشناسی و نمره 12 برای مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته و نمره 14 برای مقطع دکتری تخصصی پذیرفته می‌شود، گفت: واحدها در نهایت باید از متقاضیان تعهد بگیرند که میانگین تجمعی کل خود را به حداقل قابل قبول مطابق استانداردهای آموزش عالی کشور برای صدور مدرک در سال تحصیلی زمان فارغ‌التحصیلی برسانند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: چنانچه رشته تحصیلی متقاضی در واحد دانشگاهی دایر نباشد، امکان انتقال و ادامه تحصیل در نزدیک‌ترین واحد دانشگاهی باید فراهم شود.

وی درباره نحوه محاسبه شهریه دانشجویانی که قصد بازگشت به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی را دارند، گفت: نیمسال‌های بدون مراجعه بدون احتساب در سنوات و بدون دریافت هیچگونه شهریه‌ای اعم از ثابت و متغیر لحاظ می‌شود و شهریه ثابت نیمسال‌های بدون مراجعه، از دانشجو دریافت نشده و باقیمانده شهریه مطابق دانشجویان ورودی جدید محاسبه می‌شود.

میرزاده درباره نحوه میهمانی این دسته از دانشجویان، خاطرنشان کرد: در صورتی که بنا به هر دلیلی دانشجویان قصد میهمانی موقت یا دائم به واحدهای دیگر داشته باشند، الزاماً باید در واحد مبدأ ثبت‌نام و امور آموزشی مربوط را انجام دهند و سپس با اعلام علت نقل و انتقال از طریق سامانه نقل و انتقال اقدام قانونی را انجام دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه معاونت‌های آموزشی واحدها موظفند افراد واجد شرایط این بخشنامه را شناسایی و به آنها اطلاع‌رسانی کنند، افزود: این بخشنامه صرفاً یک بار برای نیمسال اول سال تحصیلی 94-93 قابل اجراست.به گزارش آنا، وی تأکید کرد: واحدها و مراکز دانشگاهی موظفند نتیجه اقدام را به تفکیک اسامی ثبت‌نام‌شدگان به مرکز آزمون و معاون آموزشی دانشگاه در سازمان مرکزی اعلام کنند.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد، این بخشنامه شامل دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی یا دانشجویانی که با احکام قضایی یا انضباطی دائم از دانشگاه اخراج یا به دلیل افت تحصیلی اخراج آموزشی شده‌اند، نمی‌شود.

میرزاده خاطرنشان کرد: دانشجویانی که به دلیل غیبت غیرموجه با احکام آموزشی اخراج شده باشند، در صورتی که تمایل به ادامه تحصیل داشته باشند، می‌توانند از مزایای این بخشنامه استفاده کنند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس