کاهش یک هزار و 100 نفری ظرفیت دکتری علوم پزشکی/آغاز انتخاب رشته دانشگاه آزاد از 21 مرداد (93/5/16)

ایران کنفرانس

کاهش یک هزار و 100 نفری ظرفیت دکتری علوم پزشکی/آغاز انتخاب رشته دانشگاه آزاد از 21 مرداد

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در خصوص کاهش ظرفیت های سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی گفت: سال گذشته 7 هزار و 300 نفر در این رشته ها پذیرش شدند و امسال پس از اصلاحیه افزایش ظرفیت وزارت بهداشت، در مجموع 6 هزار و 100 نفر امسال در این سه رشته پذیرش می شوند که نسبت به سال گذشته هزار و 100 نفر کاهش دارد.
به گزارش خبرنگار مهر، نوزدهمین دوره آزمون المپیاد علمی و دانشجویی کشور در سال جاری امروز و فردا در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود. دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور صبح امروز با حضور در دانشگاه تربیت مدرس از حوزه برگزاری آزمون المپیاد علمی و دانشجویی کشور بازدید کرد.

وی در حاشیه بازدید از آزمون در پاسخ به خبرنگاران گفت: نوزدهمین المپیاد علمی و دانشجویی کشور با حضور 827 نفر داوطلب برگزار شد. تعداد 274 نفر از طریق المپیاد متمرکز آزمون کارشناسی ارشد و 553 نفر از طریق قطبی های دانشگاهی در 17 رشته به رقابت می پردازند.

خدایی در خصوص نحوه پذیرش این دانشجویان توضیح داد: در المپیاد متمرکز 15 نفر اول آزمون کارشناسی ارشد در رشته های المپیاد بدون احتساب معدل در نظر گرفته می شود و در المپیاد غیرمتمرکز از هر قطب دانشگاهی یک تیم 5 نفره. در صورتی که دانشجویان 60 درصد نمره کل نفر اول آن قطب را دارا باشند به مرحله نهایی راه می یابند.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور تصریح کرد: در این آزمون دانشجویان ممتاز 63 دانشگاه دولتی سه واحد دانشگاه  آزاد و 5 واحد دانشگاه پیام نور شرکت دارند.

وی ادامه داد: نتایج المپیاد شیمی، ریاضی و آمار زودتر از رشته های دیگر یعنی 25 تا 30 مردادماه اعلام می شود تا برگزیدگان آن بتوانند در المپیاد بین المللی  این سه رشته که با حضور 11 کشور در  شیراز برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

وی افزود: اعلام نتایج نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور در نیمه دوم شهریور از طریق سایت مرکز المپیاد سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

خدایی ادامه داد: سه نفر اول هر رشته به عضویت بنیاد ملی نخبگان درآمده و از تسهیلات این بنیاد استفاده می کنند و همچنین 15 نفر اول هر رشته بدون آزمون وارد مقطع کارشناسی ارشد می شوند.

وی در مورد انتخاب رشته آزمون سراسری نیز گفت: سازمان سنجش پکیج راهنمای انتخاب رشته را بر روی سایت این سازمان قرار داده است داوطلبان می توانند به راحتی با استفاده از این پکیج انتخاب رشته کنند.

رئیس سازمان سنجش و آموزش مراجعه به برخی از مراکز انتخاب رشته که تبلیغ می کنند به صورت تضمینی انتخاب رشته کرده و رشته هایی که داوطلبان در آن پذیرش می شوند را اعلام می کنند توصیه نکرد و گفت: با استفاده از پکیج انتخاب رشته سازمان داوطلبان به راحتی می توانند خودشان انتخاب رشته کنند.

وی در خصوص کاهش ظرفیت های سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی گفت: سال گذشته 7 هزار و 300 نفر در این رشته ها پذیرش شدند و امسال وزارت بهداشت 5 هزار و 900 نفر ظرفیت در این رشته ها اعلام کرد و سپس به یک اصلاحیه 300 نفر نیز به آمار فوق اضافه کرد که در مجموع 6 هزار و 100 نفر امسال در این سه رشته پذیرش می شوند که نسبت به سال گذشته هزار و 100 نفر کاهش دارد.

وی در خصوص انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز گفت: انتخاب رشته این دانشگاه از 21 مرداد آغاز شده و تا اول شهریور ماه ادامه دارد. کد مربوط به انتخاب رشته در کارنامه داوطلبان درج شده است. داوطلبان می توانند با وارد کردن این کد در سایت مرکز آزمون در تاریخ اعلام شده نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

خدایی ادامه داد: 98 درصد ظرفیت های پذیرش دانشگاه آزاد به صورت بدون آزمون است و تنها در یک سری از رشته ها و رشته های علوم پزشکی از طریق آزمون پذیرش دارد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس