تقویم تعطیلات در دانشگاه‌های جهان (93/5/19)

ایران کنفرانس

تقویم تعطیلات در دانشگاه‌های جهان

زندگی تحصیلی دانشجویان اغلب چرخه‌ای از حاضر شدن سر کلاس‌ها، مطالعه کردن،‌ آزمون دادن و تحقیق کردن است و این وضعیت به صورت مکرر و گاه کسالت‌آور ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان تاکید دارند در فواصل زمانی مشخص دور شدن از این شرایط که ادامه آن به روزمرگی دانشجویان می‌انجامد قطعا می‌تواند در بهبود کارایی آنان موثر باشد. بنابراین اختصاص دادن دوره‌ها و فواصل زمانی مشخص برای فراغت خاطر دانشجویان به شکل تعطیلات بین دو نیم سال تحصیلی و تعطیلات تابستانی زمان مطلوبی برای تجدید قوا و روحیه آنان خواهد بود.

در حقیقت وقفه‌ای کوتاه بین ترم‌های تحصیلی همچون شارژ کردن باتری بدن عمل می‌کند که دانشجو را برای شروع ترم جدید آماده می‌سازد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت اینترنتی ای‌پی‌ای، در نظام‌های آموزشی تمام کشورهای جهان این زمان‌های فراغت از تحصیل لحاظ شده که به بهبود بازده تحصیلی دانشجویان کمک می‌کند اما در هر کشوری بنابر سیاست‌های آموزشی خاص هر کشور زمان تعیین شده برای این تعطیلات بین تحصیلی متفاوت است:

استرالیا: نظام آموزش عالی در بسیاری از دانشگاه‌های استرالیا از دو نیم سال تحصیلی در هر سال تشکیل می‌شود اما تنها در دانشگاه Bond‌ دانشجویان طی سه ترم تحصیلی در کلاس‌ها حاضر می‌شوند. همچنین در بسیاری از دانشگاه‌های این کشور ترم کوتاه تابستانی که انتخاب آن برای دانشجویان اختیاری است، ارائه می‌شود.

کانادا: بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های این کشور از اوایل ماه سپتامبر تا پایان آوریل یا اوایل ماه مه فعالیت دارند. اغلب ترم زمستانی به دو ترم تقسیم شده که کلاس‌ها از سپتامبر تا دسامبر و ژانویه تا آوریل برگزار می‌شوند.

چین: تمامی کالج‌ها و دانشگاه‌ها در این کشور دو نیم سال دارند و از ماه ژانویه تا فوریه یا مارس به تعطیلات زمستانی و از ماه ژوئیه تا پایان اوت به تعطیلات تابستانی اختصاص دارد. در شمال چین، تعطیلات زمستانی طولانی‌تر و تعطیلات تابستانی کوتاه‌تر و این وضعیت در جنوب چین برعکس است.

بلژیک: دانشگاه‌ها و کالج‌های این کشور از نظام ترمی بهره می‌برند که یک سال آکادمیک را به دو دوره 14 هفته‌ای تقسیم می‌کنند. دانشگاه‌ها شروع ترم اول را از هفته سوم سپتامبر آغاز می‌کنند و هیچ تعطیلات پاییزی وجود ندارد. همچنین شروع کار کالج‌ها یک هفته زودتر و از هفته دوم ماه سپتامبر است که این وقفه یک هفته‌ای به تعطیلات پاییزی اختصاص دارد. پس از این دوره 14 هفته‌ای تعطیلات کریسمس آغاز می‌شود که دانشجویان از آن برای آماده شدن در امتحانات استفاده می‌کنند. پس از برگزاری امتحانات به دانشجویان یک هفته تعطیلات داده می‌شود که به تعطیلات بین ترمی شناخته می‌شود.

دانمارک: در دانشگاه‌های این کشور سال آکادمیک از حدود اول سپتامبر تا سی‌ام ماه ژوئن ادامه دارد که اغلب به یک نیم سال تحصیلی پاییزی و بهاری تقسیم می‌شود. هرچند از سال 2004 میلادی برخی از دانشگاه‌های دانمارک سال تحصیلی را به چهار دوره تقسیم می‌کنند که هر دوره از هشت هفته و یک هفته برای برگزاری امتحانات تشکیل می‌شود و بین هر دوره یک تعطیلات یک هفته‌ای وجود دارد.

هند: دانشگاه‌های هند زمان آغاز فعالیت خود را از ماه ژوئیه قرار داده‌اند که تا ماه مه ادامه پیدا می‌کند. در طول فصل تابستان و از پایان ماه مه تا شروع ماه ژوئیه به دانشجویان تعطیلاتی داده می‌شود. همچنین در شروع سال، تعطیلات زمستانی دو هفته‌ای در تقویم این کشور گنجانده شده است.

ایتالیا: سال آکادمیک در این کشور به دلیل زمان برگزاری امتحانات تاحدودی متفاوت است. سال تحصیلی در دانشگاه‌های این کشور به دو بخش تقسیم می‌شود که نیم سال اول از شروع اکتبر تا پایان ماه فوریه و نیم سال دوم از شروع ماه مارس تا پایان ماه ژوئیه است. همچنین ماه سپتامبر از یک سو ماه آزاد به حساب می‌آید اما در واقع در تمام دانشگاه‌های ایتالیا ماه امتحان نیز محسوب می‌شود چون دانشجویانی که در سال گذشته تحصیلی در هر یک از درس‌های خود نمره قبولی نگرفته‌اند می‌توانند مجدد آزمون دهند.

روسیه: سال تحصیلی در دانشگاه‌های روسیه از اول سپتامبر شروع می‌شود که شامل 42 هفته تحصیلی و 10 هفته تعطیلات است. سال تحصیلی در این کشور به دو نیم سال تقسیم می‌شود. نیم سال اول از سپتامبر تا ژانویه برگزار می‌شود که پس از آن دو هفته تعطیلات به دانشجویان داده می‌شود. نیم سال دوم از ماه فوریه شروع و تا ماه ژوئن یا ژوئیه ادامه دارد و پس از این دوره نیز دانشجویان به تعطیلات تابستانی هشت هفته‌ای می‌روند.

آفریقای جنوبی: نظام آموزشی در دانشگاه‌های آفریقای جنوبی دارای دو نیم سال تحصیلی است. نیم سال نخست از اوایل فوریه تا اوایل ژوئن و نیم سال دوم از اواخر ژوئیه تا اواخر نوامبر برگزار می‌شود. هر نیم سال از 12 یا 13 هفته تشکیل شده که بین آن یک تعطیلات کوتاه یک هفته‌ای گنجانده شده و سه تا چهار هفته پس از آن امتحان برگزار می‌شود.

انگلیس: بسیاری از دانشگاه‌های این کشور به برگزاری دوره‌های تابستانی، بهاری و پاییزی 10 هفته‌ای معروف هستند اگرچه برخی دیگر از دانشگاه‌ها از عناوین دیگر برای تقسیم‌بندی دوره‌های تحصیلی یا سیستم ترمی استفاده می‌کنند.

آمریکا: به طور معمول سه سیستم چهار ترمی، سه ترمی و دو نیم سال تحصیلی در دانشگاه‌ها و کالج‌های آمریکا برگزار می‌شود. در سیستم چهار ترمی تقویم تحصیلی به چهار دوره تقسیم می‌شود که در 20 درصد دانشگاه‌های این کشور این سیستم اجرا می‌شود. در سیستم سه ترمی نیز سال تحصیلی به دو نیم سال 15 هفته‌ای و یک نیم سال تحصیلی تابستانی تقسیم می‌شود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس