آمارهایی جدید از بورسیه‌های غیرقانونی (93/5/21)

ایران کنفرانس

آمارهایی جدید از بورسیه‌های غیرقانونی

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم آمار بورسیه‌های غیرقانونی دولت گذشته را 3702 نفر بیان کرد که پرونده 1080 نفرشان همچنان در ابهام است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدرضا رضوان طلب در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد بورسیه‌های غیرقانونی اظهار کرد: بخشی از مشکلات این بورسیه‌ها، این است که طبق مقررات باید قبل از جایابی و شروع تحصیل، از مرکز جذب اعضای هیئت علمی هم درخواست تایید صلاحیت عمومی شود که این قانون در بسیاری از موارد رعایت نشده است.

وی با بیان اینکه وزیر علوم توصیه کرده با این قضیه تا حدی که امکان دارد با مسامحه برخورد شده و بورسیه‌ها تایید شدند، افزود: در حال حاضر یک آمار 3002 نفر و یک آمار 700 نفر بر سر زبان‌ها است که جمعا حدود 3702 نفر می‌شود که مشکل حدود هزار نفر آن‌ها تا کنون برطرف نشده و درمسیر برطرف شدن هم قرار نگرفته و همچنان ابهام درمورد آن‌ها وجود دارد.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم ادامه داد: مشکل 70 الی 80 نفر غیر قابل حل است زیرا اظهاراتی کردند که با مدارک آن‌ها مطابقت ندارد، اما آن زمان بنا بر این شده بود که این افراد به سرعت بورس شوند و در بعضی موارد به محض بورس کردن فرد هزینه بورسیه که 30 الی 40 میلیون تومان بود به حساب دانشگاه مربوط واریز شده است.

رضوان طلب با بیان اینکه بنا بر این است که به منافع ملی ضربه وارد نشود، اظهار کرد: برخی افراد هستند که مدارک خود را با معدل پایین اخذ کرده‌اند و این اصلا قابل توجیه نیست البته آقای وزیر دستور دادند تحصیل این افراد به هیچ وجه متوقف نشده و سعی می‌شود افراد تحصیل خود را به طرق مختلف ادامه دهند. یعنی برخی ملزم شدند هزینه تحصیل را خودشان پرداخت کنند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم گفت: از طرف دیگر از آنجایی که امکان ماندگاری افرادی که به خارج از کشور بورس شدند، در آن کشورها وجود دارد، تحمیلی وارد نخواهد شد و اگر امکان تایید صلاحیت پرونده‌هایی که نزد ما آورده می‌شود وجود داشته باشد، آن‌ها را توجیه خواهیم کرد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس