خداحافظی فرجی‌دانا از کابینه با رای عدم اعتماد مجلس (93/5/29)

ایران کنفرانس

خداحافظی فرجی‌دانا از کابینه با رای عدم اعتماد مجلس

۱۴۵ نماینده مجلس شورای اسلامی پس از شنیدن اظهارات موافقان و مخالفان استیضاح وزیر علوم و دفاعیات فرجی دانا، با استیضاح او موافقت کردند. این در حالی بود که ۱۱۰ نماینده با استیضاح وزیر علوم مخالف بوده و ۱۰ نفر هم رای ممتنع دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس که به بررسی طرح استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اختصاص داشت، با 145  رای موافق، 110 رای مخالف و 15 رای ممتنع از  مجموع 270 نماینده حاضر در جلسه با استیضاح رضا فرجی دانا، وزیر علوم موافقت کردند.

با این رای فرجی دانا با هیات دولت یازدهم خداحافظی کرد.

در ادامه این جلسه علی لاریجانی، رئیس مجلس از رئیس جمهور خواست تا برای معرفی گزینه جدید برای تصدی‌گری وزارت علوم هرچه سریعتر اقدام کند.

لاریجانی همچنین برای فرجی دانا آرزوی موفقیت کرد و گفت که امید است وی در جایگاه دیگری بتواند خدمات دیگری ارائه دهد.

رئیس مجلس در پایان گفت: از نمایندگان نیز تشکر می کنیم که حوصله کردند و امروز با توجه به طولانی شدن جلسه علنی در صحن حضور داشتند.

پیش از این در نشست علنی سه‌شنبه 21 مرداد ماه استیضاح رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پس از پایان فرصت یک ماهه وزیر مربوطه با اصرار نمایندگان خواستار استیضاح و با امضای حدود 51 نماینده مجلس اعلام وصول شد.

استیضاح کنندگان در نامه ارائه شده به هیأت رئیسه مجلس، دلیل استیضاح خود را عدم پایبندی به رویه‌های قانونی و مصالح کشور، مشی اعتدال و وعده‌های داده شده در زمان رای اعتماد مجلس و ترویج افراطی گری در دانشگاه ها عنوان کرده بودند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس