ارزیابی تشابه پایان‌نامه‌ها امکان‌پذیر شد (93/12/4)

ایران کنفرانس

ارزیابی تشابه پایان‌نامه‌ها امکان‌پذیر شد

ارزیابی تشابه پایان‌نامه‌ها با سامانه «همانندجو» توسط پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران امکان‌پذیر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، با راه‌اندازی آزمایشی سامانه «همانندجو»، توسط پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) ارزیابی تشابه در پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی امکان‌پذیر شد.

سامانه آزمایشی همانندجو با پشتوانه متن کامل و در حال افزایش بیش از ۱۰۰ هزار عنوان از تازه‌ترین پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها (۱۳۸۷-۱۳۹۳) به صورت آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

«همانندجو» با جست‌وجوی خودکار در متن کامل پایان‌نامه‌ها و رساله‌هاي موجود در ایرانداک، نوشته‌های همانند را بازیابی و اندازه همانندی و منبع اطلاعات همانند را نمایش می‌دهد.

هدف از راه‌اندازی آزمایشی این سامانه با امکانات محدود، افزون بر شناخت کاستی‌ها و برطرف کردن آنها، آشنایی استادان با قابلیت‌های آن و شناخت همانندهاست.

پس از اجرای آزمایشی، قابلیت‌های ارزشمند دیگری در این سامانه در اختیار همه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر، امکان استفاده‌ رایگان و آزمایشی این سامانه به 5 دانشگاه، داده شده و نزدیک به ۲ هزار استاد از این سامانه استفاده می‌کنند.

استادان معرفی شده از جانب دانشگاه‌ها برای کاربست آزمایشی این سامانه، می‌توانند به نشانی tik.irandoc.ac.ir مراجعه و پس از ورود به سامانه، نوشته‌های دانشجویان خود را بارگذاری و نتیجه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن، دریافت کنند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس