بررسی میزان مطالعه اعضای هیأت علمی (93/12/8)

ایران کنفرانس

بررسی میزان مطالعه اعضای هیأت علمی

در یک طرح پژوهشی، ميزان مطالعه و استفاده اعضای هیئت علمی از نشریات علمی بررسي شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس نتایج طرح پژوهشی «بررسي ميزان مطالعه و استفاده از نشریات علمی توسط اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های دولتي و استخراج رفتار مطالعاتي آن» مشخص شد، اعضای هیئت علمی از نسخه الکترونیکی مجلات خارجی زیاد استفاده می‌کنند.

این طرح پژوهشی توسط مریم خسروی، عضو هیئت علمی پژوهشكدهء علمسنجي و تحليل اطلاعات پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات با هدف مشخص کردن میزان و دلایل استفاده ‌و يا عدم ‌استفاده ‌از اين منابع اطلاعاتی در سطح دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی انجام شده است.

به این منظور، پرسشنامه‌ای تنظیم و به آدرس پست الکترونیکی برخی  اعضای هیئت علمی دانشگاهها و پژوهشگاه های تحت پوشش وزارت علوم تحقیقات و فناوری ارسال شده است.

یافته‌های این طرح نشان می‌دهد که اعضای هیئت علمی از نسخه الکترونیکی مجلات خارجی استفاده زیادی دارند و در نقطه مقابل از نسخه چاپی مجلات داخلی خیلی کمتر استفاده می‌کنند.

همچنین بیش از ۸۰ درصد از آخرین مقالات مطالعه شده آنها مربوط به سال‌های ۲۰۱۴ و ۱۳۹۳ بوده است از نظر حوزه موضوعی نیز تفاوت معنی داری در میزان مطالعه مقالات مشاهده نشد.

نتایج این تحقیق نشان داد که بین تعداد مقالات خارجی مطالعه شده عضو هیئت علمی و تعداد مقالات خارجی منتشره وی، نیز همبستگی معنادار مثبتی برقرار بود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس