اضافه‌شدن فارغ‌التحصیلان دکترا به بیکاران/ بیکاری دلیل فرار مغزها (93/12/8)

ایران کنفرانس

اضافه‌شدن فارغ‌التحصیلان دکترا به بیکاران/ بیکاری دلیل فرار مغزها

وزیر علوم با بیان اینکه میانگین بیکاران در بین فارغ التحصیلان بالاتر از میانگین کشور است، گفت: دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا نیز در سالهای آینده به تعداد بیکاران اضافه می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرهادی در مراسم اعطای سومین جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری گفت: شرکت های دانش بنیان  منابع مهمی برای درآمد، اشتغال و توسعه اقتصادی هستند.

فرهادی افزود: اسناد بالادستی کشور، سند راهبردی و سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، همه حوزه اقتصاد دانش بنیان را از حوزه های مهم و تاثیرگذار عنوان کرده اند و توسعه این بخش ها را نیز از اولویت های موجود کشور دانسته اند.

وزیر علوم با اشاره به اینکه بسترهای شکوفایی شرکت های دانش بنیان، پارک های علم و فناوری هستند، عنوان کرد: بیش از ۱۰ سال از راه اندازی پارک های علم و فناوری در کشور می گذرد و اکنون ۳۶ پارک علم و فناوری و ۱۵۰ مرکز رشد در کشور ایجاد شده که به راستی در این زمینه صاحب سبک بوده ایم.

وی با بیان اینکه موتور حرکت پیشرفت های فناوری، ایده های خلاقانه ای است که از ذهن مبتکران شکل می گیرد و با پیگیری جدی کارآفرینان در قالب کسب و کار جدید شکوفا می شود، افزود: این شرکت هایی که توسط محققان شکل گرفته اند نیازهای صنعت در بخش های مختلف را برآورده می کنند.

فرهادی با اشاره به اینکه اکنون ۲۰ هزار کارآفرین در مراکز رشد هستند، افزود: میزان سرمایه گذاری برای ایجاد شغل هر کارآفرین در این پارک ها ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان بوده است، در حالیکه سرمایه گذاری برای ایجاد شغل خارج از این پارک ها در کشور چندین برابر است.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه بررسی ها نشان می دهد که درک و شناخت عمیق از عملکرد شرکت های دانش بنیان و عوامل موفقیت آنها در کشور وجود ندارد و سیاست ها و برنامه های ما چندان به رشد و پایداری این شرکت ها معطوف نیست، اظهار داشت: آگاهی از عوامل اصلی در موفقیت شرکت های دانش بنیان موجب هموار شدن فعالیت های پیش رو می شود و مجموعه دولت باید مشکلات و قوانین و مقررات را در این زمینه بررسی کند.

وی در خصوص برنامه های وزارت علوم توضیح داد و گفت: ارتقاء کیفی پارک های علم و فناوری و مراکز رشد، توانمندسازی کارکنان شرکت های دانش بنیان و تشویق و ترغیب شرکت های دانش بنیان به تولید و صادرات محصولات خود از برنامه های ما در حوزه علمی و فناوری به شمار می رود.

فرهادی افزود: آمارها نشان می دهد میانگین بیکاران در بین فارغ التحصیلان بالاتر از میانگین کشور است و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا نیز در سالهای آینده به تعداد بیکاران اضافه می شوند، از این رو است که نخبگان، بهترین راه حل را خروج از کشور می دانند.

وزیر علوم بیان کرد: پارک های علمی و فناوری زیرساختی هستند که شرکت های دانش بنیان با تجاری سازی نتایج تحقیقاتی می توانند گام مهمی در اقتصاد دانش بنیان ایجاد کنند. همچنین  ایجاد فرصت و اشتغال زایی از هدف بزرگ پارک هاست.

وی افزود: اکنون در کشور سالانه یک میلیون فارغ التحصیل داریم. ما از دست اندرکاران این جایزه می خواهیم که در مسیر الگوسازی و ارتقاء توانمندسازی شرکت های دانش بنیان حرکت کنند تا در آینده شاهد حضور فارغ التحصیلان کشور در این شرکت ها و شکوفایی اقتصاد دانش بنیان در کشور باشیم.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس