ارائه وام ویژه دانشجویان دکتری (93/12/8)

ایران کنفرانس

ارائه وام ویژه دانشجویان دکتری

رئیس صندوق رفاه دانشجویان از ارائه یک وام ویژه دانشجویان دکتری خبر داد و گفت: یک وام ویژه دانشجویان دکتری در نظر گرفته شده که 24 ماه بعد از تصویب پروپزال پژوهشی فرد به وی پرداخت می‌شود.

دکتر ناصر مطیعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با تاکید بر اینکه برای اولین بار است که وزارت علوم تصمیم به ارائه چنین وامی کرده است، افزود: شرایط اعطای این وام به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و دانشگاه‌ها در حال بررسی دانشجویان متقاضی هستند، مهلت ارسال اسامی واجد شرایط تا 10 اسفند است و امیدواریم مشکل منابع مالی هم برطرف شود.

وی از ارائه ماهیانه 500 هزار تومان به متقاضیان خبر داد و درمورد متقاضیانی که واجد شرایط برای دریافت این وام هستند، توضیح داد: دانشجویان نباید در گذشته از پژوهانه استفاده کرده باشند، همچنین نباید در سازمان یا دستگاهی شاغل باشند، بدهی معوقه در مقاطع قبلی به صندوق نداشته باشند و از رساله دکتر خود دفاع کرده باشند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان درمورد نحوه بازپرداخت این وام اظهار کرد:شرایط بازپرداخت این وام این طور است که بعد از تحصیل 24 ماه برای کسانی که خدمت سربازی دارند، دوره تنفس به علاوه یک دوره 9 ماهه برای سایر افراد در نظر گرفته شده، بعد از دوره تنفسی که در مقررات زیربط اعلام شده به دانشگاه‌ها، بازپرداخت آن به صورت اقساط مانند سایر وام‌ها برمی‌گردد.

مطیعی در ادامه درمورد میزان وامی که به دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی ارائه می شود گفت:در نیم‌سال اول حدود 150میلیارد تومان ابلاغ اعتبار به دانشگاه‌ها شده بود که در نیم‌سال جاری هم معادل همین مبلغ ابلاغ اعتبار به دانشگاه‌ها شده و منتظر هستیم دانشگاه‌ها افراد واجد شرایط را شناسایی کرده و معرفی کنند.

محدودیت بودجه،گریبان صندوق را گرفته است

وی درمورد بودجه در نظرگرفته شده برای صندوق رفاه دانشجویان نیز اظهار کرد: بودجه به مجلس پیشنهاد شده و منتظر هستیم ببینیم مجلس چه چیزی را برای ما تصویب می‌کند و پس از آن راجع به اینکه کمبود وجود دارد یا خیر می‌توان تصمیم گیری کرد. اما آن چیزی که مسلم است این است که بودجه پیشنهادی سال 1394 صندوق نسبت به بودجه سال 1393 تفاوتی نکرده است و با توجه به اینکه در سال 93 به دلیل محدودیت منابع مالی امکان اجابت به حجم بالای تقاضاها وجود نداشت،این محدودیت در سال 94 هم گریبان صندوق را گرفته است.

بدهی معوقه 120 میلیارد تومانی دانشجویان به صندوق

رئیس صندوق رفاه دانشجویان از بدهی معوقه 120 میلیارد تومانی دانشجویان به صندوق خبر داد و افزود: 120 میلیارد تومان بدهی معوقه دانشجویان به صندوق است، ابتدا به افرادی که بدهی خود را پرداخت نکرده‌اند اطلاع رسانی می‌کنیم و پس از اینکه دو مرتبه اطلاع رسانی شد و اقدامی صورت نگرفت، از طریق ضمانت‌هایی که افراد در دفترخانه ها هنگام تقاضای وام سپرده اند، اقدام اجرایی صورت می‌گیرد.

مطیعی تاکید کرد:زیرا بخش بزرگی از منابع برای پرداخت به دانشجویان فعلی و دانشجویان آینده از محل وصول همین مطالبات است.خواهشم از کلیه دانش آموختگان قبلی این است که همانطور خودشان وام را دریافت کردند و مشکلشان برطرف شد، اجازه دهند طعم حل مشکلات دانشجویی را دانشجویان دیگر هم بچشند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس