جذب ۳۷۵ عضو هیات علمی در واحد علوم تحقیقات (93/12/12)

ایران کنفرانس

جذب ۳۷۵ عضو هیات علمی در واحد علوم تحقیقات

رئیس دانشگاه آزاد با تاکید بر اهمیت جذب هیات علمی جدید در واحد علوم و تحقیقات این دانشگاه گفت: این واحد تا پایان سال جاری ۱۲۵ نفر و تا پایان سال آینده ۲۵۰ نفر عضو هیات علمی جذب خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه هیات رئیسه واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست حمید میرزاده و با حضور علی عباسپور رئیس این واحد و تعدادی از معاونان و روسای دانشکده ها برگزار شد.

در این جلسه بعد از طرح مباحثی در زمینه پروژه های عمرانی، جذب اساتید جدید و توسعه تحصیلات تکمیلی در این واحد حاضرین در این جلسه نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

میرزاده در این نشست با تاکید بر اهمیت واحد علوم و تحقیقات و نقش برجسته آن در توسعه پژوهش، گفت: واحد علوم و تحقیقات گل سر سبد تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است و الگو و نمونه مناسبی برای دیگر واحدهای این دانشگاه  محسوب می شود.

نسبت دانشجو به استاد تا پایان ۹۴ یک به ۳۲ می رسد

وی به اهمیت موضوع جذب اعضای جدید هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی به طور عام و واحد علوم و تحقیقات به صورت خاص اشاره کرد و گفت: هم اکنون نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی یک به ۴۹ است و ما بنا داریم تا پایان سال ۹۶ این نسبت را یک به ۳۲ برسانیم.

رئیس بزرگترین دانشگاه حضوری جهان ادامه داد: اگر تا پایان سال ۹۶، سالانه در حدود پنج هزار استاد با مدرک Ph.D در دانشگاه آزاد اسلامی استخدام شود، نسبت استاد به دانشجو به نرم مناسب و برنامه ریزی شده ای خواهد رسید و به همین منظور واحدها باید علاوه بر بودجه معمول خود ردیف بودجه مشخص و جداگانه ای برای تحقق این هدف در نظر بگیرند.

میرزاده با اشاره به فعالیت های انجام شده طی یک سال و نیم گذشته در واحد علوم و تحقیقات، گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال جاری ۱۲۵ نفر و تا پایان سال آینده ۲۵۰ استادیار تمام وقت به کادر هیات علمی علوم و تحقیقات اضافه خواهند شد.

میرزاده همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه ها و جذب نیروی انسانی متخصص اشاره کرد و گفت: تجهیزات و وسایل گرانبها و ارزشمندی در کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که باید برای تعمیر و نگهداری و حتی به کار انداختن آنها برنامه ریزی شود و پیشنهاد می کنم در این زمینه کارگروه ویژه ای متشکل از معاونان دانشگاه و مسئولان واحد علوم و تحقیقات تشکیل شود تا اقدامات مقتضی را در این رابطه انجام دهند.

وی همچنین به لزوم تصویب رشته های جدید اشاره کرد و گفت: رشته های چند نظمی ضرورت امروز در دانشگاه های کشور است که با استخدام هیات علمی مورد نیاز در این زمینه شرایط توسعه این رشته های فراهم خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد به افزایش ۲۰ درصدی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: از فرودین سال آینده این افزایش حقوق اعمال خواهد شد و کارکنان دانشگاه نیز به مانند کارکنان بخش دولتی و به میزان افزایش حقوقی که دولت برای آنها تعیین کرده است از ابتدای سال آینده افزایش دستمزد خواهند داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان تاکید کرد: هم اکنون ۱۸ واحد دانشگاه آزاد اسلامی از نظر کیفی سرآمد دیگر واحدها هستند که بی شک یکی از مهمترین آنها واحد علوم و تحقیقات تهران است که به لطف خدا و با اجرای برنامه های دانشگاه در سالهای آینده این تعداد افزایش چشمگیری خواهد داشت.

کتابخانه های دانشکده های واحد علوم تحقیقات تجمیع می شوند

در این نشست  عباسپور رئیس واحد علوم و تحقیقات در معرفی برخی از پروژه های عمرانی این واحد گفت: هم اکنون ساخت و احداث کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد، مرکز پیامبر اعظم(ص) و مسجد امام علی(ع) و همچنین تجمیع تمامی کتابخانه های دانشکده ها در مراحل پایانی خود هستند و در ماه های ابتدایی سال آینده به بهره برداری کامل خواهند رسید.

رئیس واحد علوم تحقیقات همچنین از مراحل جذب اعضای جدید هیات علمی در این واحد سخن گفت و تاکید کرد: روند استخدام هیات علمی در این واحد بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در حال پیگری است و تا به امروز ۱۲۵ پرونده به هیات جذب استان تهران ارسال شده است.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس