حذف نمره مردودی از معدل دانشجویان (93/12/17)

ایران کنفرانس

حذف نمره مردودی از معدل دانشجویان

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم از تصویب آیین نامه‌های مقاطع کاردانی و کارشناسی در دومین جلسه شورای برنامه ریزی خبر داد.

دکتر عبدالرحیم نوه ابراهیم در گفت و گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درمورد جلسات شورای برنامه ریزی توضیح داد: دومین جلسه شورای برنامه ریزی شنبه،16 اسفند تشکیل شد. در جلسه دوم چند برنامه درسی که از سوی شورای تحول پیشنهاد شده بود تصویب شد.

وی افزود: یکی از این رشته ها رشته "مطالعات زنان" در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری است. البته این رشته قبلا وجود داشت اما از آنجائی که از تاریخ تولید آن مدت زیادی گذشته بود و بازنگری اساسی در این رشته صورت گرفت، اگر در رشته ای بیش از 40 درصد تغییر ایجاد شود آن رشته به عنوان یک رشته جدید تلقی می شود. رشته جدید دیگر که از سوی شورای تحول پیشنهاد شده بود، "مطالعات الگوی اسلامی پیشرفت" در مقطع دکتری است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم به این پرسش که این رشته ها از سال تحصیلی آینده ارائه می شوند یا خیر، پاسخ داد: این رشته ها به دفتر گسترش آموزش عالی ابلاغ می شود اما بعید می دانم برای سال آینده اجرا شوند، مگر اینکه دانشگاه ها شرایط داشته باشند و در تکمیل ظرفیت این رشته ها را ارائه کنند.

نوه ابراهیم در ادامه از تصویب آیین نامه دوره کاردانی و کارشناسی خبر داد و درمورد تغییرات عمده این آیین نامه با آیین نامه قبلی توضیح داد: از تغییرات عمده این است که تا دو هفته قبل از پایان ترم به دانشجو اجازه داده شده اگر شرایط حضور در امتحان را ندارد درس را حذف کند، همچنین اگر در گذشته دانشجویان مردود می شدند نمره مردود در کارنامه می ماند و در معدل کل هم حساب می شد اما در آیین نامه جدید نمره مردود در معدل کل حساب نمی شود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس