شیوه راه اندازی مقطع دکتری در موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی (93/12/19)

ایران کنفرانس

شیوه راه اندازی مقطع دکتری در موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی

مدیرکل دفتر گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: درخواست دانشگاه ها و موسسات غیر انتفاعی برای راه اندازی دوره دکتری مانند سایر دانشگاه های دولتی بررسی می شود.

دکتر سیدحسین حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شیوه پذیرش دانشجوی مقطع دکتری در مؤسسات و دانشگاه‌های آموزش‌عالی غیردولتی و غیرانتفاعی گفت: درخواست دانشگاه های غیر انتفاعی برای ورود به دوره دکتری نسبت به سایر دانشگاه های دولتی کم است.

وی ادامه داد: معدود موسساتی هستند که متقاضی راه اندازی دوره دکتری و پذیرش دانشجو دراین مقطع هستند.

مدیرکل دفتر گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم افزود: درخواست دانشگاه ها و موسسات غیر انتفاعی برای راه اندازی دوره دکتری مانند سایر دانشگاه های دولتی بررسی می شود یعنی اگر در یک رشته متقاضی مجوز باشند باید دو دانشیار تمام وقت و سه استادیار در رشته مورد تقاضا داشته باشند.

وی یادآورشد:  روند روسیدگی به راه اندازی دوره دکتری دراین دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی مانند سایر دانشگاه‌ها است ابتدا پرونده به گروه های تخصصی ارجاع شده و اگر نظر گروه تایید شود، به کمیسیون آموزش عالی می آید و بعد از تایید کمیسیون آموزش عالی در شورای گسترش تایید می شود.

حسینی افزود: متاسفانه در گذشته در خیلی از دانشگاه ها ضوابط و شرایط راه اندازی دوره دکتری مورد توجه قرار نگرفته است درحالی که برای راه اندازی این دوره باید بیش از سایر دوره ها حساسیت داشت .

وی تاکید کرد: برای راه اندازی دوره دکتری شاخص هیات علمی و تجهیرات بسیار مهم است مخصوصا برای دوره هایی که نیاز به تجهیزات دارند.

مدیرکل دفتر گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم در مورد اینکه درگذشته پذیرش دوره دکتری در مراکز غیرانتفاعی که به دانشگاه تبدیل نشده بودند، ممنوعیت داشت گفت: این مساله به دانشگاه شدن ارتباط چندانی ندارد ممکن است جایی موسسه غیرانتفاعی باشد ولی شرایط و شاخص ها را کسب کرده باشد، بنابراین می تواند مجوز دوره دکتری را اخذ کند و بالعکس ممکن است دانشگاه غیرانتفاعی باشد ولی شاخص های لازم را نداشته و نتواند دوره دکتری راه اندازی کند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس